در بسته خبرهای پلیسی امروز خبرهایی متفاوتی از حوادث رانندگی تا کشف سیگار قاچاق وهمچنین نصب بدافزارهایی برای سوء استفاده وسرقت اطلاعات دراختیار مخاطبین قرار گرفته است
کد خبر: ۲۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 31 March 2016
به گزارش تابناک ایلام،در بسته خبرهای پلیسی امروز خبرهایی متفاوتی از حوادث رانندگی تا کشف سیگار قاچاق وهمچنین نصب بدافزارهایی برای سوء استفاده وسرقت اطلاعات دراختیار مخاطبین قرار گرفته است

کشف 4هزار نخ سيگا ر قاچاق درمهران

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در ايلام از استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز دز ايام نوروزخبر داد.

سرهنگ" محسن کشتکار"اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در 24 ساعت گذشته از چند باب مغازه در سطح شهر مهران بازيد کردند.

وي اضافه کرد: در اين راستا تعداد 4هزارنخ سيگار که از طريق قاچاق وارد شهرستان شده بود کشف و ضبط گرديد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران تصريح کرد: در اين راستا تعداد يک تفر متهم دستگير و با تشکيل پرونده به محاکم قضايي معرفي شد.

سرهنگ کشتکار با تاکيد براين که قاچاق کالا به اقتصاد کشور زيان وارد مي کند گفت : با اقدامات کنترلي و جلوگيري از ورود کالاي قاچاق به کشورزمينه پويايي و شکوفايي ايران اسلامي را فراهم مي نماید.

از نصب فايل هاي مشکوک به بدافزار بپرهيزيد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام در خصوص سوء استفاده از بدافزارها در فضاي سايبر هشدار داد.

سرگرد"علي عباسي کساني" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،دراين خصوص اظهار داشت:امروزه مجرمان و سارقان اينترنتي با استفاده از بدافزارهايي که در سيستم هاي عمومي مانند کافي نت ها نصب مي کنند مي توانند اطلاعات مهمي که توسط قرباني وارد مي شود را دريافت و مورد سوء استفاده قرار دهد.

سرگرد کساني در ادامه بيان داشت: مسافران نوروزي هنگام تبادل اطلاعات مالي و مهم خود در کافي نت ها حتما از صفحه کليدهاي مجازي استفاده نمايند و رمزهاي بانکي خود را با اين صفحات وارد نمايند. يا در فايل ديگري تايپ نموده و سپس کپي نمايند. همچنين دقت نمايند تنظيمات مرورگرها در خصوص ذخيره نام و حساب کاربري و رمزهاي ورودي را غير فعال نمايند.

رئيس پليس فتا در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم اينترنتي را دارد و از عموم مردم تقاضا داريم در صورت مواجهه با جرايم اينترنتي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

سارق لوازم داخل خودر درايلام دستگير شد

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان ايلام از دستگيري سارق لوازم داخل خودرو و کشف10فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"عليرضا گوهري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در اين باره اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو و تماس هاي شهروندان با مرکز پليس110 موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود:کارآگاهان پليس آگاهي که مدتي پيش سرنخ هايي از متهم پرونده سرقت هاي لوازم داخل خودرو در شهر ايلام به دست آورده بودند صبح امروز موفق شدند اين فرد را در مخفيگاهش دستگير نمايند.

رئيس پليس آگاهي انتظامي استان ايلام تصريح کرد: با دستگيري اين فرد پرده از راز سرقت هاي لوازم داخل خودرو در شهر ايلام برداشته شد.

سرهنگ گوهري در خصوص نحوه سرقت متهم گفت: سارق در محل هاي خلوت و از خودروهايي که از سيستم امنيتي مناسبي برخوردار نبودند در ساعات خلوت اقدام به سرقت مي کردند.

اين مقام مسئول از شهروندان و مهمانان نوروزي درخواست کرد به هشدارها و توصيه هاي پليسي توجه بيشتري داشته باشند.

قصور راننده بيشترين نقش حوادث ترافيکي

-رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت : بيشترين حوادث و سوانح ترافيكي ناشي از قصور راننده به علت ارتكاب تخلفات رانندگي است.

سرهنگ"نوراله خادم" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: عامل انساني كه خود سازنده خودرو و طراح و اجرا كننده راه و همچنين وضع كننده قوانين و مقررات است مي تواند بيشترين نقش را در حل مشكلات ترافيكي و سوانح رانندگي ايفا نمايد .

وي عنوان كرد: بدون شك به نظم در آوردن عبور و مرور در معابرمستلزم رعايت ضوابط و مقررات است كه وضع شده و هرقدر كه تردد بيشتر و تراكم كمتر باشد به همان ميزان اجراي مقررات ضروري است .

سرهنگ خادم با اشاره به اينكه عدم اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان تجاوز به حقوق ديگران است تاكيد كرد:قانونگذار براي ملزم نمودن رانندگان حتي عابران پياده تكاليفي را مشخص نموده كه در صورت بي توجهي به مقررات برحسب مورد مجازاتي را عمل مي نمايند.

وي تصريح كرد:به هر ميزان كه مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان عزيز رعايت و تخلفي صورت نگيرد وضعيت ترافيك شهر هم بهتر و رفت وآمد در شهر به سهولت انجام مي گيرد.

رئيس پليس راهور در پايان گفت: انشاء الله با احترام به قوانين و مقررات از سوي شهروندان عزيز شاهد روانسازي ترافيك و كاهش حوادث در كليه محورهاي درون و برون شهري استان باشيم .

استقرار45 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس پلیس راه ایلام در روز طبیعت

رئیس پلیس راه ایلام گفت: پلیس راه استان با رویکردی پیشگیرانه و با بکارگیری تمام امکانات و نیروها به استقبال روز طبیعت خواهد رفت و با همکاری مردم و سایر دستگاهها سیزده بدری بدون حادثه برای شهروندان رقم زده شود.

سرهنگ"محسن ناصری"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: برای کنترل ترافیک روز طبیعت تعداد45 گشت محسوس و نامحسوس خودرویی سازماندهی و تجهیزشده اند تا ایمنی و انضاط ترافیکی را برای مردم برقرار نمایند.

وی افزود:در این روز که یکی از ایام پرتردد برای شهروندان و مسافران نورزوزی می باشد دوربین های ثابت و سیار ثبت تخلفات نیز فعال هستند.

سرهنگ ناصری افزود: هدف پلیس پیشگیری از ارتکاب تخلفات و وقوع حوادث ترافیکی است و با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت و سرعت غبر مجاز عدم استفاده از کمربند ایمنی و تخلفاتی مانند استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، سوار کردن اطفال در ردیف جلو و آغوش راننده که باعث حواسپرتی و عدم تمرکز و تسلط راننده می شوند برخورد خواهند شد.

وی خطاب به آندسته از رانندگانی که قصد دارند در روز طبیعت با استفاده از وانت و خودروهای باری اقدام به جابجایی مسافر نمایند هشدار داد و گفت: این عمل بسیار خطرناک بوده و جان مسافران آنها را به خطر می اندازد در صورت مشاهده چنین خودروهایی،با پیاده کردن مسافران رفع خطرخواهد شد و راننده مبلغ 50 هزارتومان جریمه می گردد.

رئیس پلیس راه استان خاطر نشان کرد: برای روز جمعه بارندگی پیش بینی شده است لذا سطح جاده ها لغزنده خواهد بود و برای رانندگان محدودیت دید ایجاد خواهد شد که لازم است برف پاک کن خودروها سالم و اماده بکار باشد و رانندگان با سرعتی کمتر از روزهای عادی حرکت کنند و فاصله طولی با خودروهای جلویی را بیشتر از حد معمول رعایت نمایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار