معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 75 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در اراضی کشاورزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 30 March 2016

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 75 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در اراضی کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس کشاورز در بازدید از مزارع کلزا و گندم شهرستان دهلران گفت: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت محصول کلزا در کشور 40 هزار هکتار بود که این میزان در سال زراعی جدید به 70 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به برداشت 50 هزار تنی کلزا از مزارع زیر کشت در کشور طی سال زراعی گذشته اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 120 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع کشور برداشت شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای روغن کشی در کشور افزود: ظرفیت روغن کشی کلزا در کشور چهار میلیون تن است در صورتی که نیاز روغن در کشور پنج میلیون و 100 تن است.
کشاورز با بیان اینکه در صورت اعلام آمادگی متقاضیان برای افزایش ظرفیت روغن کشی، وزارت جهاد کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات از این افراد حمایت می کند، یادآور شد: نرخ خرید محصول کلزا به ازای هر کیلوگرم 25 هزار و 300 ریال است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: خرید محصول گندم و کلزا از کشاورزان در سال جاری به سهولت انجام می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه وجه خرید این محصولات نیز به موقع به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
وی به بیماری زنگ زد گندم در مزارع دهلران اشاره کرد و گفت: از مجموع 40 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان، 5 درصد معادل یک هزار هکتار از مزارع به بیماری زنگ زرد مبتلا شده اند.
کشاورز بیماری زنگ زرد را ناشی از رطوبت و گرما در ماه های اسفند و فروردین در سطح مزارع گندم مناطق گرمسیر دانست و افزود: کانون های این بیماری نیز سم پاشی شده است.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مشاورین وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، فرماندار دهلران و جمعی از مسئولان محلی از مزارع زیر کشت گندم و کلزا در این شهرستان مرزی بازدید کردند./ع

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار