همزمان با فرارسیدن عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی به دامان سرسبز طبیعت و بروز برخی مخاطرات برای طبیعت و وحوش از سوی مردم، یگان های حفاظت منابع طببعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز برای حفاظت از عرصه ها در آماده باش هستند.
کد خبر: ۲۰۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 20 March 2016
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 24 گشت ویژه خودرویی و موتوری و ایجاد دفتر مرکزی در بوستان جنگلی چقاسز از سوی این یگان در ایام تعطیلات نوروزی حفاظت و نظارت بر عرصه های مختلف طبیعی را بر عهده دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های این یگان آموزش و فرهنگ سازی در بین مسافران نوروزی حاضر در دامان طبیعت برای برخورد صحیح و اصولی آنها با انفال طبیعی است.
وی افزود: در نقاط پرتراکمی چون تنگ حمام، ششدار، دلاب، تخت خوان و... که محل تجمع مسافران نوروزی چادرنشین است، مامواران یگان های حفاظت برای پیشگیری از آسیب و تخریب در حالت آماده باش و مراقبت کامل از عرصه ها هستند.
وی یادآور شد: همچنین راه های غیر ضروری به جنگل ها با هدف حفظ این اراضی مسدود شده است و همچنین در مناطق جرم خیز و در معرض آسیب نیز قرق بان و مراقب مستقر شده است.
فتحی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این ایام تعطیلات با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، بسیج، نیروی انتظامی، انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی به صورت مشترک و تلفیقی اقدام به گشت زنی در عرصه ها می کنند.
وی ضمن توصیه به مردم و تفرج کنندگان نوروزی برای حفاظت و حراست از عرصه های ملی و طبیعی در ایام حضور در دامان طبیعت و همکاری با گشت های یگان حفاظت، از آنان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه های طبیعی مورد را با سامانه چهار رقمی 1504 امداد جنگل در میان بگذارند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام هم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 18 گروه گشت و کنترل در عرصه های طبیعی مختلف استان مستقر شده اند.
عبدالصاحب بازیار افزود: این گروه ها با هدف جلوگیری از شکار و صید انواع وحوش و نیز فرهنگ سازی در بین مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی و برخورد اصولی با انواع حیوانات وحشی در عرصه ها حضور دارند.
گشت های نوروزی یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان از اواخر اسفند آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی امسال نیز به صورت 24 ساعته ادامه دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار