مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از ارسال هفت هزار و 260 اثر به دبیرخانه جشنواره هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 22 February 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از ارسال هفت هزار و 260 اثر به دبیرخانه جشنواره هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛علی محمد نیاکان اظهار کرد: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در بخش های شعر و ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، پایان نامه و مقالات، آواها و نغمه های قرآنی است.
وی افزود: هفته قرآن و عترت ایلام 12 اسفند امسال همزمان با هشت استان کشور برای نخستین بار در مرکز این استان نیز برگزار خواهد شد.
نیاکان با بیان اینکه فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده است، تاکید کرد: برنامه های هفته قرآن و عترت در دو بخش رقابتی و جشنواره ها و نمایشگاهی و فعالیت های جنبی برگزار می شود.
وی بخش رقابتی را شامل مسابقه های قرآنی (حفظ 10 و 20 جزء قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و تواشیح) و آثار مکتوب این بخش را نیز شامل کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی و مسابقه انشانویسی ویژه دانش آموزان و بخش جشنواره ها را شامل شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی اعلام کرد.
وی یادآور شد: بخش نمایشگاهی و جانبی نیز شامل نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی است.
وی مخاطبان این جشنواره را عموم مردم، فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب و کارکنان دستگاه های اجرایی اعلام کرد و گفت: در آیین اختتامیه این جشنواره از 91 برگزیده بخش های مختلف و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد.
نیاکان اضافه کرد: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری برگزار می شود.
وی ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن را از اهداف برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در استان ایلام برشمرد. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار