معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: برق مورد نیاز واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی شباب شهرستان چرداول باید تامین شود.
کد خبر: ۱۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 17 February 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: برق مورد نیاز واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی شباب شهرستان چرداول باید تامین شود.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام افزود:2 واحد تولیدی بزرگ در این ناحیه صنعتی در حال بهره برداری است اما تا کنون امکان برق رسانی به این واحدها فراهم نشده است.
وی اظهار کرد: این 2 واحد تولیدی حدود 4 تا 5 مگاوات برق نیاز دارند و باید شرکت توزیع برق و برق منطقه ای با همکاری یکدیگر راهکارهای قانونی برای تامین برق این واحدها را بررسی کنند.
وی بیان کرد: اینکه هیچکدام از این دو شرکت در قبال برق رسانی به واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی شباب جوابگو نباشند به هیچ عنوان اخلاقی نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ابتدا باید از شهرک صنعتی سرابله به این دو واحد تولیدی برق رسانی شود و همزمان ایجاد فیدر اختصاصی برق از طریق مناقصه از پست برق سرابله انجام شود.
عسگری افزود: شرایط و فرآیند کار برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باید کوتاه و ساده باشد و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که واحد تولیدی به بهره برداری برسد اما برق مورد نیاز آن تامین نشود.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون دولت موظف است کار برق رسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی را انجام دهد و باید از نکات و تبصره هایی از آیین نامه ها و دستورالعمل ها استفاده شود که زمینه تامین برق این دو واحد تولیدی فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امکان پرداخت خسارت به واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل اخیر استان وجود ندارد و صاحبان واحدها این تنها در صورتی که از تسهیلات بیمه دار بانکها استفاده کرده باشند می توانند از پرداخت خسارت بیمه بهره مند شوند.
عسگری با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای پرداخت به این واحدها در نظر گرفته شده و به بانک ها ابلاغ شده است اما مبلغ آن ناچیز و اندک است، افزود: ظرفیت قانونی برای کمک به این واحدها وجود ندارد اما بانک صنعت و معدن به صاحبان واحدهای صنفی یک سال استمهال پرداخت تسهیلات داده است .
وی اظهار کرد: اگر صاحبان واحدهای صنفی در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اموال و دارایی های خود اقدام می کردند اکنون، مسایل و مشکلات آنها بسیار کمتر بود.
وی با بیان اینکه توان دولت کم و محدود است و قانون نیز محدودیت هایی در زمینه پرداخت ها در نظر گرفته است گفت: بیمه ها ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه جبران خسارت ها در مواقع بحرانی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در نشست های مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع استان تولید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با دستگاه های اجرایی، بانک ها و دستگاه های خدمات رسان از جمله دستگاه های آب و فاضلاب، شرکت برق، شرکت گاز، امور مالیاتی و شرکت های بیمه ای و کارگری با حضور مدیران و صاحبان واحدها بررسی می شود.
عسگری افزود: در این کارگروه تصمیم های لازم برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و جلوگیری از توقف روند تولید در استان مصوب می شود.
کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام امسال در مجموع 9 نشست و زیرگروه برگزار کرده است.
این کارگروه تاکنون مصوبه های قابل توجهی در راستای تسهیل امور و رفع مشکلات واحدها و طرح های صنعتی استان تصویب کرده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار