درنهمین روز ازدهه فجرانقلاب اسلامی
در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ،امروز(سه شنبه) باحضور استاندار ایلام بهره برداری از 32طرح عمرانی ،خدماتی ورفاهی در شهرستان چرداول آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 09 February 2016
 در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ،امروز(سه شنبه) باحضور استاندار ایلام بهره برداری از 32طرح عمرانی،خدماتی ورفاهی در شهرستان چرداول آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام ،امروز سه شنبه در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ،محمد رضا مروارید استاندار ایلام در شهرستان چرداول حضور یافت تا به میمنت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بهره برداری از  32طرح عمرانی وزیربنایی وخدماتی ورفاهی  در این شهرستان آغاز شود.
فرماندار چرداول در حاشیه افتتاح طرح های دهه فجر این شهرستان گفت: 32 پروژه عمرانی، خدماتی و تسهیلاتی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد و دو طرح نیز کلنگ زنی می شود.
پرویز کولانی افزود: 123 میلیارد و 762 میلیون ریال اعتبار در مجموع برای اجرای این طرح ها که زمینه اشتغال 75 نفر را فراهم کرده است در قالب اعتبارات استانی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان چرداول
استاندار ایلام وهمراهانش به محض ورود به شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول به اتفاق فرماندار وامام جمعه چرداول وجمعی از مقامات استانی ومحلی ؛ باحضور در مزار شهدای این شهرستان بانثار گل وعطر افشانی قبور شهدا ،از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی این شهرستان تجلیل به عمل آوردند.


بهره برداری از دبیرستان 15کلاسه بنیاد برکت شهر سرابله
اولین طرحی که امروز با حضور استاندار ایلام در سرابله به بهره برداری رسید ،دبیرستان بنیاد  برکت این شهربود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در آیین افتتاح از دبیرستان 15 کلاسه بنیاد شهدای سرابله گفت: این فضای آموزشی با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده است.
سعید هژبری افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار و 107 متر مربع ساخته شده و 29 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.
وی یادآور شد: این واحد آموزشی دارای آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه و بخش اداری است و سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد نیز در آن تعبیه شده است.
در ادامه این برنامه استاندارایلام درجمع مردم سرابله اظهار کرد: در این روز مردم سیاست های کلی نظام را به رای گیری عمومی می گذارند و با حضور میلیونی خود چون سال های گذشته سیاست های نظام در ابعاد داخلی و بین المللی را تایید می کنند.
وی با دعوت از مردم برای حضور گسترده و پرشور در این آیین افزود: مردم امسال نیز همچون 37 سال گذشته در این روز ملی حضوری باشکوه و پررنگ داشته و از دستاوردهای نظام اسلامی حمایت و پشتیبانی خواهند داشت.
مروارید به اهمیت حضور مردم در 2 راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس اشاره کرد و یادآور شد: حضور گسترده ملت ایران اسلامی ضامن بقای نظام است و بر اینکه ایران و ایرانی طرفدار مظلوم و دشمن ظالم و ستمکاران است، تاکید دارد.
استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن هفتم اسفند روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مردم این استان همچون ادوار گذشته در عرصه انتخابات این دوره نیز به طور قطع مشارکت بالایی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه مردم سرابله در زمینه میزان مشارکت و رای به دولت دکتر روحانی مقام نخست کشور را کسب کردند، افزود: در انتخابات پیش رو نیز مردم حتما بهترین انتخابات را رقم می زنند و با انتخاب نمایندگان اصلح، استان و کشور را در مسیر توسعه قرار می دهند.
مروارید همچنین از آغاز کار اجرایی سد چناره و عملیات ساخت آزاد راه کرمانشاه - ایلام - مهران در حوزه استحفاظی شهرستان چرداول در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: در نشستی که با وزیر نیرو داشتم، ساخت سد چناره با تخصیص اعتبارات دولتی قطعی شده است.
افتتاح دبیرستان برکت سرابله
افتتاح دبیرستان برکت سرابله
افتتاح دبیرستان برکت سرابله
افتتاح دبیرستان برکت سرابله
افتتاح دبیرستان برکت سرابله
افتتاح دبیرستان برکت سرابله

افتتاح از بوستان امید سرابله
دومین طرح که امروز با حضور استاندار ایلام در شهر سرابله به بهره برداری رسید بوستان امید در سرابله بود این بوستان در زمینی به مساحت 12هزار مترمربع در مرکز شهر سرابله احداث شده است.
شهردار سرابله در آیین بهره برداری از بوستان امید  گفت: این بوستان با 12 هزار متر وسعت در کنار دریاچه توریستی و تفریحی و مجتمع فرهنگی سرابله ساخته شده است.
صادق فتاحی هزینه اجرای این پروژه را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بوستان دارای فضای سبز و مجهز به وسایل بازی کودکان است که با توجه به قرار گرفتن این بوستان در مرکز شهر، کتابخانه عمومی نیز در آن ساخته می شود.
افتتاح بوستان امید سرابله
افتتاح بوستان امید سرابله
افتتاح بوستان امید سرابله
افتتاح بوستان امید سرابله


بازدید استاندار ایلام از کارخانه فولاد گستر آتنا غرب
پس از بهره برداری از دو طرح در شهر سرابله استاندار ایلام به اتفاق همراهانش از کارخانه فولاد گستر آتناغرب در شهرک صنعتی شهر شباب بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام درحاشیه این بازدید گفت: کلنگ ساخت این کارخانه از سال 93 به زمین زده شد و هم اکنون از رشد فیزیکی 80 درصدی برخوردار است.
مرتضی دارایی افزود: اعتبار این کارخانه بزرگ یک هزار و 500 میلیارد ریال است که در مرحله نخست با تولید ستون های فلزی و مقاطع HSS با ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار تن با اشتغال زایی مستقیم 200 نفر و مرحله دوم تولید لوله API با تولید ظرفیت 150 هزار تن در سال و اشتغال زایی 200 نفر است
سرکشی از مجتمع فولاد در بخش شباب
سرکشی از مجتمع فولاد در بخش شباب
سرکشی از مجتمع فولاد در بخش شباب
سرکشی از مجتمع فولاد در بخش شباب

مشعل گاز هشت روستای بخش زاگرس شهرستان چرداول روشن شد
مقصد بعدی استاندار ایلام ،دهستان بیجنوند در بخش زاگرس بود استاندار ایلام با حضور در جمع کثیری از مردم روستای زیرتنگ بیجنوند، با روشن نمودن مشعل گاز این روستا رسما بهره برداری از این طرح بزرگ گازرسانی را افتتاح کرد
پروژه گاز رسانی به 8روستای دهستان بیجنوند از سه سال پیش کلید خورد وامروز با حضور استاندار ایلام رسما به بهره برداری رسید
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام دراحاشیه این آیین گفت: اعتبار گاز رسانی به این روستاها در مجموع 30 میلیارد ریال است و 44 کیلومتر خط تغذیه گاز احداث شده که 740 خانوار روستایی روستاهای برآفتاب بی، چغابلگ، پلکانه، شله کش، زیرتنگ بیجوند، کورگ، میان قلعه و چالاب زرد از نعمت گاز بهره مند شده اند.
روح الله نوریان اظهار کرد: 440 کیلومتر شبکه توزیع گاز در کل شهرستان چرداول انجام شده که دارای هشت هزار و 200 انشعاب و 10 هزار و 500 مشترک است و هم اکنون 90 درصد شهرها و بیش از 70 درصد روستاهای شهرستان چرداول گازدار شده اند.
وی افزود: مراحل عملیاتی گاز رسانی به 17 روستای دیگر این شهرستان در دست اجراست و این روستاها در سال 95 این مناطق گاز دار می شوند و با برنامه ریزی و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید تا سال 96 همه شهرها و روستاهای شهرستان چردول از نعمت گاز برخوردار می شوند.
بهره برداری از گاز در روستای بیجنوند
بهره برداری از گاز در روستای بیجنوند
بهره برداری از گاز در روستای بیجنوند
بهره برداری از گاز در روستای بیجنوند

 روکش و خط کشی روکش آسفالت گردنه مله مازگ افتتاح شد
آخرین طرحی که امروز در شهرستان چرداول با حضور استاندار ایلام رسما به بهره برداری رسید طرح روکش وخط کشی آسفالت گردنه مله مازگ به طول 9کیلومتر بود
مدیر راه و شهرسازی شهرستان چرداول درحاشیخ این آیین  گفت: برای روکش آسفالت گردنه مله مازگ به طول 9 کیلومتر و از اعتبارات ملی 14 میلیارد ریال هزینه شده است.
اکبر وطن دوست افزود: همچنین برای خط کشی روکش آسفالت این گردنه به طول هشت کیلومتر 160 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: جهت شانه سازی مسیر ارتباطی سرابله به پل سیمره به طول 12 کیلومتر اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.
وطن دوست یادآور شد: جهت نصب علایم اخطاری و انتظامی محور سرابله به پل سیمره به تعداد 320 عدد اعتبار 100 میلیون ریال هزینه شده است.
روکش آسفالت گردنه مله مازگ
روکش آسفالت گردنه مله مازگ
روکش آسفالت گردنه مله مازگ
روکش آسفالت گردنه مله مازگ

در پایان نیز استاندار ایلام به اتفاق هیات همراه باحضور درمنزل مادر دوشهید (برادران یاری) درروستای شورابه از توابع بخش زاگرس با اهداء لوحی از خانواده این شهدای سرافراز تجلیل به عمل آوردند.
تجلیل از خانواده شهیدان یاری
تجلیل از خانواده شهیدان یاری
تجلیل از خانواده شهیدان یاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار