مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال جاری تا کنون و برای اولین بار ۴۱۹ تن مرغ منجمد تولیدی استان ایلام به کشور عراق صادر شد.
کد خبر: ۱۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 06 February 2016
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در سال جاری تا کنون و برای اولین بار ۴۱۹ تن مرغ منجمد تولیدی استان ایلام به کشور عراق صادر شد.

به گزارش تابناک ایلام ،" وهاب پیرانی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین در سال جاری تا کنون و برای اولین بار 419 تن مرغ منجمد تولیدی استان ایلام به کشور عراق صادر شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی در راستای افزایش صادرات مرغ منجمد تولیدی استان در دست اقدام است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 25 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از این استان به کشور عراق صادرشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: این فرآورده‌های دامی شامل گوشت قرمز منجمد، تخم‌مرغ خوراکی، آلایش مرغ، گوشت بوقلمون و ماهی است که با نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی استان به کشور عراق صادرشده است.

وی گفت: در سال جاری چهار هزار و 200 رأس دام سبک پرواری نیز به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرشده و همچنین 316 تن گوشت مرغ منجمد تانزیت داشته ایم.

وی با اشاره به ترانزیت  620هزار جلد سالامبور گاوی و گوسفندی با نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی استان ایلام افزود: بیشترین فرآورده‌های دامی صادراتی به کشور عراق از مرز مهران شامل تخم‌مرغ خوراکی با بیش از 16 هزار تن و گوشت مرغ منجمد با بیش از هشت هزار تن بوده است./م


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار