مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 549 مورد کالا و محصولات غیراستاندارد در این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۷۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 03 February 2016
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 549 مورد کالا و محصولات غیراستاندارد در این استان شناسایی شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد مددی روز چهارشنبه درخصوص شناسایی کالاهای غیراستاندارددرایلام اظهار کرد: امسال بیش از سه هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان انجام شده است که بر اساس بررسی های انجام شده 549 قلم کالای غیر استاندارد در سطح استان شناسایی شد.
وی افزود: با دارندگان این تعداد کالای غیر استاندارد کشف شده در واحدهای صنفی این استان در قالب مواردی چون توقیف، تذکر، اخطار، جمع آوری، تعهد از فروشنده و یا عودت به استان مبدا برخورد بعمل آمده است.
مدیرکل استاندارد استان ایلام تاکید کرد: 9 واحد صنفی نیز بدلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و عرضه کالای غیر استاندارد به اداره کل تعزیرات حکومتی و چهار مورد نیز به محاکم قضایی این استان معرفی شدند.
مددی یادآور شد: همچنین در این مدت (ابتدای سال تاکنون) 250 نمونه در قالب اجرای طرح طاها، کالا از بازار خریداری و مورد آزمون قرار گرفت که ویژگی های همگی این تعداد نمونه برداری با استاندارد مربوطه مطابقت داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 156 واحد تولیدی در استان تحت پوشش نظارت ها و ارائه خدمات استاندارد هستند، گفت: این اداره کل در طول سال بصورت مستمر و متناوب این واحدها را به همراه محصول تولید شده مورد رصد و بررسی قرار می دهد تا از نشان استاندارد برخوردار باشند.
مدیر کل استاندارد استان ایلام اضافه کرد: به منظور اجرای طرح هماهنگ استاندارد، در بازرسی های انجام شده، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحدهای صنفی و عدم خرید و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، ارائه شده است.
مددی افزود: همشهریان باید هنگام خرید کالا حتما به علامت استاندارد، نام و آدرس شرکت تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضای کالا توجه کنند و همچنین می توانند جهت استعلام اصالت علامت استاندارد شماره ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک کنند.
وی تاکید کرد: این اداره کل به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با کنترل های ادواری، ضمن برخورد با متخلفان از هرگونه تولید و توزیع کالاهای غیر استاندارد و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری خواهد کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار