معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: براساس قوانین بهداشت و آمار جمعیتی به ازای هر هفت هزار نفر یک داروخانه در استان 600 هزار نفری ایلام فعالیت دارد.
کد خبر: ۱۷۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 02 February 2016
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: براساس قوانین بهداشت و آمار جمعیتی به ازای هر هفت هزار نفر یک داروخانه در استان 600 هزار نفری ایلام فعالیت دارد.
به گزارش تابناک ایلام،نصراله نقدی تعداد داروخانه های فعال در استان ایلام را 54 باب عنوان کرد و افزود: از مجموع 54 واحد داروخانه این استان، 35 داروخانه تمام وقت، 11 داروخانه نیمه وقت و هشت داروخانه شبانه روزی هستند.
وی همچنین اضافه کرد: افزون براین ، 12 باب داروخانه در فضاهای بیمارستانی استان نیز دایر هستند که از این تعداد 9 داروخانه دولتی و سه داروخانه خصوصی هستند.
نقدی تاکید کرد: برای راه اندازی داروخانه های بیشتر در این استان در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی مشکل خاصی وجود ندارد و می توان با رعایت آمار جمعیتی در نقاط پر تراکم و رعایت فاصله میان داروخانه ها برای تاسیس این مراکز از طریق فراخوان اقدام کرد.
وی یادآور شد: فرآیند توزیع دارو در ایلام از طریق شرکت های سراسری توزیع داروی مستقر در استان کرمانشاه (شرکت پخش هجرت، البرز و مهیا دارو) که شرکت های پخش سراسری هستند، انجام می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: نمایندگی شرکت های پخش دارو در استان از جمله شرکت هنار دارو، مکطاف، دایا دارو، نخبگان، رسا و ممتاز نیز توزیع دارو میان داروخانه ها را انجام می دهند.
وی گفت: این سازمان برای بیماری های خاص بسته های حمایتی تهیه دارو در نظر گرفته است تا این بیماران برای تهیه دارو دچار مشکل نشوند.
نقدی در رابطه با وجود و یا توزیع داروهای تاریخ مصرف گذشته در داروخانه ها خاطر نشان کرد: مدیریت غذا و دارو دارای واحدهای نظارتی است که وظیفه نظارت بر توزیع دارو را بر عهده دارند و در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان برابر قانون برخورد می کنند.
وی یادآور شد: نظارت بر قاچاق محصولات دارو و غذا و همچنین تجهیزات پزشکی نیز بر عهده این واحدها است که به صورت مستمر از این مراکز بازدید دارند و در صورت مشاهده تخلف اقدام به جمع آوری و معدوم سازی داروهای فاسد و قاچاق می کنند
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار