سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان گفت: تعداد 200 سبد غذایی اهدایی از سوی بنیاد علوی و دفتر مقام معظم رهبری در بین مادران باردار نیازمند سیروان توزیع شد.
کد خبر: ۱۶۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 21 January 2016
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان گفت: تعداد 200 سبد غذایی اهدایی از سوی بنیاد علوی و دفتر مقام معظم رهبری در بین مادران باردار نیازمند سیروان توزیع شد.

به گزارش تابناک ایلام،"امین فلاحی"، مدیر شبکه بهداشت و درمان سیروان  از توزیع 200 سبد غذایی در بین زنان باردار و شیرده آسیب پذیر و نیازمند این شهرستان خبر داد.

فلاحی اظهار کرد: مادران نیازمند مشمول این طرح از طریق مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت روستایی پس از غربالگری شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می شوند.

وی بیان کرد: این سبد غذایی حاوی 10 قلم مواد غذایی شامل برنج، لپه، عدس، نخود، ماکارونی، خرما، بلغور جو، تن ماهی، عسل و سویا است که بین زنان محروم باردار بتدریج از ماه چهارم حاملگی تا ماه ششم پس از زایمان، توزیع می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد و افزود: غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود نیازهای تغذیه ای مادر و همچنین رشد جنین را تامین می کند ولی متاسفانه محرومیت های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید مواد غذایی مناسب و با ارزش می شود.

وی ادامه داد:  60 درصد نیاز مادر باردار به پروتئین از طریق دریافت این سبد غذایی برطرف می شود و این سبد حمایتی به منظور پیشگیری از اختلال وزن مادر در دوران بارداری و افزایش کیفیت شیر مادر در دوران شیردهی به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودک انجام می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان تصریح کرد: هزینه این تعداد سبد غذایی از سوی بنیاد علوی و دفتر مقام معظم رهبری تامین شده است./ف

منبع:ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار