مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: حفظ و نگهداری از هوای پاک وظیفه ای عمومی و همگانی است و این امر نیازمند جدیت و تلاش همه اقشار جامعه است.
کد خبر: ۱۶۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 19 January 2016

  مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: حفظ و نگهداری از هوای پاک وظیفه ای عمومی و همگانی است و این امر نیازمند جدیت و تلاش همه اقشار جامعه است.

به گزارش تابناک ایلام: مازیار سلیمان نژاد روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هوای پاک اظهار کرد: امروزه فاکتورهای متعددی در ایجاد آلایندگی هوا نقش دارند که خودروهای فرسوده، وسایل گرمایشی، سوزاندن زباله و گیاهان خشک، دود کارخانه ها و ریزگردها از آن جمله هستند.
وی با بیان اینکه معاینه فنی خودروها بویژه خودروهای فرسوده می تواند تا حد قابل توجهی از آلودگی هوا بکاهد، افزود: هر خودرو فرسوده در هر یک کیلومتر 30 گرم گاز منواکسیدکربن تولید می کند که اثرات زیانباری برای محیط زیست و افراد در پی دارد.
سلیمان نژاد به مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد کرد در اردوهای دانش آموزی که دانش آموزان از سوی مدارس به دامان طبیعت می روند کارشناسان محیط زیست را دعوت کنند تا نسبت به ارائه آموزش نکات زیست محیطی و نحوه برخورد صحیح با طبیعت و محیط زیست برای آنها اقدام کنند.
این آیین به علت بارش باران در کانون فرهنگی آموزشی حضرت فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش و با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش و با حضور دانش آموزان دبستان توحید و جمعی از مسئولان استان ایلام برگزار شد.
29 دی ماه هر سال بنام روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار امسال این روز (سهم من در حفظ هوای پاک چیست؟) انتخاب شده است./ف


منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار