مدیرکل زندان های ایلام گفت: افزایش سرانه فضای کارگاهی زندانیان در این استان در حد مطلوب است.
کد خبر: ۱۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 19 January 2016
 مدیرکل زندان های ایلام گفت: افزایش سرانه فضای کارگاهی زندانیان در این استان در حد مطلوب است.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی زندان های استان ایلام، اکبر محبی در بازدید از سوله کارگاهی مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی زندان ایلام اظهار کرد: یکی از موثرترین اقدامات برای بازسازی شخصیت یک فرد بزهکار حرفه آموزی و یادگیری مهارت است.
وی افزود: اختصاص فضای مجزا و مناسب برای تداوم کارگاه های فنی و حرفه ای و همچنین مهارت آموزی زندانیان در جهت اشتغال و کسب درآمد از مهمترین اهداف ساخت این سوله بوده است.
محبی با اشاره به افزایش سرانه فضای کارگاهی برای زندانیان در سطح زندان های استان تاکید کرد: پر کردن اوقات فراغت زندانیان با برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای و کارگاه های آموزشی در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر آنان نقش موثری دارد و به روند تاثیرگذاری فعالیت های اصلاحی و تربیتی سرعت می بخشد.
مدیرکل زندان های استان ایلام یادآور شد: حرفه آموزی و شرکت فعال زندانیان در کارگاه های آموزشی یکی از مراحل اولیه اصلاح و بازپروری آنان است.
وی ضرورت شناسایی شخصیت زندانیان بزهکار به روش علمی برای حرفه آموزی و اشتغال به کار آنان بمنظور اصلاح و بازپروری زندانیان را امری اجتناب ناپذیر برشمرد.
محبی خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده که کار در زندان عامل مناسبی برای ابراز تاثیرگذاری در احساس ندامت و پشیمانی از اعمال مجرمانه ای محکومین می تواند داشته باشد بنابراین توسعه فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان می تواند زمینه بازگشت سالم و همچنین بازسازی شخصیتی زندانیان را فراهم آورد.
وی افزود: یکی از فرایندهایی که بخش بزرگی از اصلاح و تربیت زندانیان را شامل می شود، اشتغال در داخل و خارج از زندان برای زندانیان است.
مدیر کل زندان های ایلام گفت: بررسی های انجام شده در زندگی پس از محکومیت مجرمین نشان می دهد توانمندسازی و حرفه آموزی زندانیان نقش مهم و موثری در عدم بازگشت مجدد آنها به ندامتگاه ها داشته است که در این راستا آموزش زندانیان در اولویت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام منابع غیر رسمی بیش از یک هزار نفر به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف در زندان های استان ایلام دوران محکومیت خود را می گذرانند./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار