قائم‌ مقام سازمان امور عشایر:
در حال حاضر همه عشایر که در مناطق قشلاقی هستند، وضعیت خوبی دارند و عمده نیاز آبی آنها تامین شده است.
کد خبر: ۱۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 14 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، قائم‌ مقام سازمان امور عشایر گفت: در حال حاضر همه عشایر که در مناطق قشلاقی هستند، وضعیت خوبی دارند و عمده نیاز آبی آنها تامین شده است.

میرولی صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر وضعیت مناسب اسکان و آبرسانی عشایر اظهار کرد: در مناطق قشلاقی به دلیل بارش‌های خوبی که در مهرماه بود، عشایر وضعیت خوبی دارند و عمده نیاز آبی آنها تامین شده است. مناطقی هم که در آبرسانی مشکل دارند با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

وی به نیاز علوفه عشایر اشاره و بیان کرد: با بارش‌های انجام‌ شده، طبیعت سبز است، علف‌ها رشد می‌کنند و نیاز به علوفه هم کمتر شده است و عشایر در تامین غذای دام مشکلی ندارند. کسری علوفه‌ای که داشتند نیز از طریق تشکل‌های عشایری تامین شده و در اختیارشان قرار گرفته است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر ادامه داد: تشکل‌های عشایری تا الان حدود 200 هزار تن علوفه تامین و بین عشایر توزیع کردند و در حال حاضر در تامین علوفه مشکلی نیست و ذخیره هم وجود دارد و اگر نیازی بود در اختیارشان قرار می‌گیرد.

صفرزاده با اشاره به مناطق قشلاقی بیان کرد: مناطق قشلاقی عمدتا در جنوب کشور هستند اعم از از ایلام و شهرستان‌های مهران و دهلران تا خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد. همچنین از جنوب فارس تا هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان از دیگر مناطق قشلاقی عشایر است.

وی افزود: قشلاق برخی از استان‌ها در مناطق خودشان است و قشلاق برخی در استان‌های دیگر؛ مثلا قشلاق استان‌های خراسان جنوبی و رضوی، در مناطق خودشان است و فقط تعدادی از عشایر خراسان شمالی و رضوی سمت گلستان می‌روند. در استانهای آذری هم عشایر عمدتا سمت مغان و فارس آباد می‌روند و منطقه ماکو نیز در آذربایجان غربی قشلاق عشایر است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر همچنین در خصوص زمان کوچ عشایر اظهار کرد: کوچ عشایر معمولا از اواسط مهر ماه شروع و تا آخر آبان تمام می‌شود و در حال حاضر همه عشایر در مناطق قشلاقی هستند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار