استاندار ایلام :
استاندار ایلام بر توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی این استان تاکید کرد و گفت: احداث کتابخانه عمومی در این مناطق ضروری است و باید با همکاری دهیاری ها مکان هایی برای ایجاد کتابخانه در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۶۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 13 January 2016
 استاندار ایلام بر توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی این استان تاکید کرد و گفت: احداث کتابخانه عمومی در این مناطق ضروری است و باید با همکاری دهیاری ها مکان هایی برای ایجاد کتابخانه در نظر گرفته شود.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی ایلام ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های لازم در بودجه سال آینده اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی کتابخانه های جدید و توسعه این مراکز فرهنگی در مناطق شهری و روستایی پیش بینی شود.
وی با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی ایلام بر تسریع در تکمیل این مجموعه تاکید کرد و افزود: رایزنی ها برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح بزرگ فرهنگی انجام شده است تا کتابخانه مرکزی بعد از سال ها، در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
استاندار ایلام افتتاح این کتابخانه را در توسعه فعالیت های فرهنگی و ارتقای هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه در این استان مهم دانست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست از تصویب نامگذاری چهار راه پیام نور ایلام بعنوان چهار راه کتاب خبر داد و گفت: این اقدام فرهنگی در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان ایلام تصویب شده است.
مراد جلیلیان اظهار کرد: خوشبختانه نامگذاری برخی میادین و خیابان ها با عنوان کتاب در شهرستان های مهران، ایوان، آبدانان، دره شهر و دهلران تاکنون انجام شده است.
وی با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی ایلام از 12 سال پیش تاکنون یادآور شد: تکمیل این طرح بزرگ فرهنگی شامل سیستم گرمایشی نیازمند 10میلیارد ریال اعتبار است تا آماده بهره برداری شود.
جلیلیان از تجهیز سه میلیارد ریالی کتابخانه مرکزی ایلام از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شارژ اولیه 20 هزار جلد کتاب در این مرکز فرهنگی همزمان با راه اندازی آن خبر داد.
وی به کمبود کتابخانه در مناطق مختلف این استان اشاره کرد و گفت: از مجموع 30 روستای با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر، تاکنون تنها در دو روستا کتابخانه عمومی راه اندازی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام تاکید کرد: از سال 66 تاکنون در مرکز این استان تنها چهار کتابخانه احداث شده که با توجه به جمعیت 220 هزار نفری شهر ایلام، اکنون 10 کتابخانه جدید نیاز است./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار