مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام:
سرانه بودجه چهار هزار تومانی به ازاء هر دانش‌آموز به‌هیچ‌وجه پاسخگوی هزینه‌ها نیست.
کد خبر: ۱۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ 29 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: سرانه بودجه چهار هزار تومانی به ازاء هر دانش‌آموز به‌هیچ‌وجه پاسخگوی هزینه‌ها نیست.

گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، گزارش داد: «محمدرضا مروارید» - استاندار ایلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ایلام خواستار تغییر در سازوکار تخصیص بودجه به آموزش‌وپرورش شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات مالی گریبانگیر کشور است و این امر تخصیص بودجه به بخش آموزش را نیز تحت تأثیر قرار داده است، ابراز امیدواری کرد این مشکل حل شود.

«علی بیرانوند» -  مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این جلسه با اشاره به سرانه بودجه چهار هزارتومانی به ازاء هر دانش‌آموز گفت: بودجه اختصاص‌یافته به آموزش‌وپرورش به‌هیچ‌وجه پاسخگوی هزینه‌ها نیست.

«اسکندر صیدایی» -  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این جلسه، با اشاره به مدنظر قرار دادن منابع و مصارف در برنامه‌ریزی اظهار کرد: مسئولان آموزش‌وپرورش نیازمندی‌های خود را هر چه سریع‌تر جهت لحاظ نمودن در برنامه سال آینده استان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه کنند.

بر اساس این گزارش استاندار ایلام در چهارمین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان نیز گفت: در شرایط کنونی، مشوق‌های مناسبی از سوی دولت برای کمک به ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه در نظر گرفته‌شده است.

وی بر استفاده از سازوکارهای مختلف جهت شناسایی افراد بی‌سواد در استان تأکید کرد و گفت: با کمک دستگاه‌های اجرایی محلی ازجمله شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، مراکز جهاد کشاورزی و ... می‌توان شناسایی افراد بی‌سواد را تسریع بخشید.

استاندار ایلام بر استفاده از تجارب کشورهای مختلف در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی تأکید کرد و گفت: کشورهایی بوده‌اند که از طریق مکانسیم های خاص توانسته‌اند ریشه بی‌سوادی را در بین جامعه خود بخشکانند و لازم است مسئولین بامطالعه اقدامات اجرایی این کشورها، از تجارب آنان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی بهره گیرند.

«اسکندر صیدایی» -  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه، ضمن تأکید بر شناسایی دقیق تعداد افراد بی‌سواد استان، اعلام کرد که در فرایند تدوین برنامه ششم توسعه استان به ریشه‌کنی بی‌سوادی توجه ارزنده‌ای می‌شود.

«بیرانوند» -  مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام نیز در این جلسه گفت: باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی با اهتمام و تلاش به آموزش‌وپرورش استان کمک کنند تا این اداره کل بتواند بی‌سوادی در استان را به‌خوبی ریشه‌کن کند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار