کد خبر: ۱۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 19 December 2015
«سامانه رصد و تحلیل آنلاین پایشگر» که به صورت هوشمند به داده کاوی و متن کاوی در فضای مجازی می پردازد در یک فاز تحقیقاتی، به بررسی و تحلیل وب سایت های خبری ایران، از لحاظ تعداد بازدید و همچنین جایگاه آنها از نگاه سایت مشهور الکسا پرداخته است.

در این تحقیق بیش از 700 وب سایت خبری متفاوت مورد رصد و تحلیل قرار گرفته اند. وب سایت هایی که مخصوص جمع آوری خودکار و ماشینی خبرهای منتشر شده توسط دیگر منابع خبری هستند  و همچنین وب سایت های خبری فیلتر شده در این آمار حضور ندارند.

طبق آمار «سامانه رصد و تحلیل آنلاین پایشگر» در یک شبانه روز بطور متوسط حدود 60 میلیون بازدید از وب سایت های خبری انجام می پذیرد و متوسط بازدید از صفحات وب سایت های خبری 7/3 صفحه به ازای هر کاربر می باشد. حدود یک سوم کل بازدیدهای روزانه تنها متعلق به ده خبرگزاری است.

سایت ورزش 3  که رتبه 4 الکسای ایران را داراست با متوسط 7 میلیون بازدید روزانه و متوسط 9 صفحه پیج ویو به ازای هر کاربر، برترین وب سایت خبری ایران از لحاظ بازدید است منتها به طور اختصاصی در حوزه خبر کار نمی کند.

در میان وب سایت های خبری که به طور اختصاصی در حوزه خبر فعالیت دارند، سایت خبری تحلیلی تابناک با رتبه الکسای 18 ایران و 1080 جهانی با متوسط بیش از 5 صفحه پیج ویو به ازای هر کاربر، و پس از باشگاه خبرنگاران جوان، در صدر برترین وب سایت های خبری ایران از لحاظ تعداد بازدید صفحات قرار دارد یعنی هر کاربر در هر مرتبه بازدید از این سایت بطور متوسط بیش از 5 خبر را مطالعه می کند و بطور متوسط حدود 8 دقیقه از وقت خود را صرف خواندن اخبار این وب سایت خبری می نماید.

 خبرگزاری فارس با رتبه الکسای 12 ایران و 816 جهانی، تنها خبرگزاری ایرانی حاضر در باشگاه هزار تای اول الکساست که با بیش از 3 میلیون بازدید روزانه، پربازدیدترین خبرگزاری ایرانی به شمار می رفت که چند روز پیش جایگاه خود را به باشگاه خبرنگاران جوان داد که الان با رتبه 11 ایران و 1026 جهانی، پربازدید ترین رسانه خبری ایران به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار