مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام اعلام کرد:
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به ضرورت بحث آموزش، مدارس شهرستان مرزی مهران در آستانه اربعین حسینی به منظور اسکان زوار تعطیل نمی شوند.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 17 November 2015
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به ضرورت بحث آموزش، مدارس شهرستان مرزی مهران در آستانه اربعین حسینی به منظور اسکان زوار تعطیل نمی شوند.
به گزارش تابناک ایلام،علی بیرانوندی بااعلام این خبراظهار کرد: با توجه به اینکه مهران از شهرستان های گرمسیری است و مدت فعالیت آموزشی مدارس آن کمتر از سایر مناطق، امکان تعطیلی مدارس برای اسکان زوار در این ایام وجود ندارد.
وی ادامه داد: به منظور رفاه زائران اربعین حسینی و در صورت نیاز آنها به اسکان، شرایط برای اسکان موقت شان در شیفت مخالف فعالیت این مدارس و همچنین سایر مراکز رفاهی آموزش و پرورش فراهم است.
بیرانوندی تاکید کرد: شهرستان مهران 17 فضای آموزشی دارد و در صورت نیاز بدون اینکه وقفه ای در فعالیت آموزشی و تحصیل دانش آموزان این منطقه بوجود آید اسکان زوار اربعین حسینی در شیفت مخالف انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: همه مراکز رفاهی وابسته به آموزش و پرورش نظیر باشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم در شهرستان های مهران، دهلران، ملکشاهی و ایلام برای اسکان زوار مهیا شده است.
وی ادامه داد: این اداره کل از آمادگی کامل برای اسکان زوار اربعین برخوردار است و در این زمینه تمامی امکانات آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان مهران برای اسکان زوار بکارگیری شده است.
بیرانوندی با بیان اینکه پارسال این اداره کل یکی از اعضای فعال ستاد اربعین بود، افزود: آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه های اجرایی استان با استفاده از ظرفیت های موجود خود در حوزه اسکان و پذیرایی در خدمت زائران اربعین حسینی است.
مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مهمترین معبرهای تردد زوار به عتبات عالیات است و در ماه های محرم و صفر بویژه اربعین سال گذشته کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی بود.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار حسینی اربعین پارسال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند، پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال به دو برابر افزایش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار