معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:
تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مرز مهران، ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان است.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 12 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مرز مهران، ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان است.
ایرنا گزارش داد، شاپور پولادی روز چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام افزود: استان ایلام دارای قابلیت های منحصربفرد و برجسته ای در زمینه گردشگری است که متاسفانه به دلیل نبود تبلیغات در کشور ناشناخته مانده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام اربعین حسینی بین 1.5 تا 2 میلیون نفر زائر از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند باید از این فرصت برای معرفی استان استفاده شود.
وی اظهار کرد: باید بروشورهایی در زمینه سوابق تاریخی و تمدنی استان، مبارزات مردم ایلام در جنگ، جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی تهیه شده و در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف بین زوار توزیع شود.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: علاوه بر این مردم استان های همجوار ایلام در کشور عراق بسیار علاقمند به تفریح و گردش در این استان دارد و باید این شرایط برای آنها فراهم شود.
پولادی افزود: همچنین باید زیرساخت های لازم و امکانات رفاهی از جمله هتل های استاندارد با همکاری بخش خصوصی به منظور جلب گردشگران عراقی، فراهم شود.
وی ادامه داد: اولویت اجرای طرح های گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه با افراد بومی استان است اما نباید باعث شود فرصت هایمان را از دست بدهیم بنابراین باید به دیگران و افراد خارج از استان نیز اجازه کار و فعالیت در این حوزه انجام شود.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دستگاه های مرتبط موظفند جواب استعلام ها را در فرصت یکماهه بدهند در غیر این صورت پاسخ آنها باید مثبت تلقی شده و مجوزهای لازم به متقاضیان داده شود.
پولادی افزود: نباید اجازه دهیم سرمایه گذاران به علت پشت در ماندن و معطل شدن در دستگاه های اجرایی انگیزه و رغبت خود را برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری از دست بدهند.
وی همچنین پیشنهاد داد: در تمامی جلسات اداری استانی و با حضور مسوولان کشوری برای پذیرایی از شیرینی محلی استان (بژی برساق) استفاده شود تا ضمن درآمدزایی باعث تبلیغ سوغات محلی استان نیز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: 18 بنای تاریخی استان بر اثر زلزله سال گذشته مورموری آسیب دید که تاکنون هیچگونه اعتباری از محل اعتبارهای استانی بحران برای مرمت و بازسازی این آثار اختصاص نیافته است.
عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه بر اثر سیل اخیر در ایلام، تاسیسات گردشگری نیز آسیب فراوانی دیدند، افزود: سازمان میراث فرهنگی عضو ستاد بحران نیست به همین دلیل امکان بهره مندی از اعتبارهای مدیریت بحران را ندارد.
وی ادامه داد: هشت اثر تاریخی استان نیز بر اثر سیل بیش از 15 میلیارد ریال آسیب دیده که برآورد خسارت آن به سازمان میراث فرهنگی و مدیریت بحران استان اعلام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: برنامه ریزی های مختلفی برای انجام تبلیغات در زمینه معرفی جاذبه های استان از جمله تهیه بروشور، نصب بیلبورد و برپایی موکب در ایام اربعین حسینی انجام شده است.
شنبه زاده افزود: تلاش می شود از این فرصت نهایت استفاده در زمینه معرفی جاذبه های استان به مردم سایر نقاط کشور برده شود.
بیش از 1.5 میلیون زائر سال گذشته در ایام اربعین حسینی از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند که پیش بینی می شود امسال به حدود سه میلیون نفر برسد.
استان ایلام یک هزار و 500 جاذبه گردشگری دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار