سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
در طول برگزاری هفته قرآن و عترت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان از جمله برگزاری ۷ جشنواره قرآنی در رشته‌های مختلف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 08 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در طول برگزاری هفته قرآن و عترت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان از جمله برگزاری ۷ جشنواره قرآنی در رشته‌های مختلف اجرا می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام گزارش داد، «عظیم ایدی» در نشست شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هفته قرآن و عترت استان، اظهار کرد: هفته قرآن و عترت با هدف ارائه دستاوردهای قرآن و عترت(ع) و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان، مؤسسات قرآنی و نهادهای مردمی و غیردولتی با محوریت اداره کل در طی یک هفته با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.

وی تبلیغ و ترویج قرآن و عترت(ع) در حوزه‌های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی‌ها در حوزه‌های قرآنی، ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی، ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های مرتبط با قرآن کریم، تقویت هم‌اندیشی بین مراکز، ادارات و مؤسسات قرآنی استان و ایجاد شور و نشاط قرآنی در بین اقشار مختلف و ایجاد انگیزه در بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ازجمله اهداف برگزاری این هفته است.

 ایدی، یادآور شد: هفته قرآن و عترت در قالب ٧ جشنواره و یک مسابقه و برنامه‌های جنبی و رقابتی و غیررقابتی در نظر گرفته‌ شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده است و از ٥ تا ١٢ بهمن در قالب حفظ قرائت و ترتیل مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و بخش دیگر آواها و نغمات است که در رشته اذان و تواشیح و ابتهال برگزار می‌شود.

 سرپرست معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: جشنواره‌های تئاتر، ادبیات داستانی، صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی، فیلم‌نامه ‌نویسی، انشانویسی برای مدارس و عکس از جمله جشنواره‌هایی است که در طول هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود و همچنین در بخش جنبی نمایشگاه دستاوردهای علوم قرآن و تجلیل از فعالان قرآن و یادواره شهدای قرآنی در این استان برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه پوستر جشنواره آماده‌ شده بیان کرد: برگزاری با شکوه هفته قرآن و عترت، همکاری و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی را می‌طلبد که با استفاده از ظرفیت توانمندی‌های خود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام را در این امر یاری رسانند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار