کد خبر: ۱۲۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 31 October 2015

شرح حال این روزهای واحدهای صنعتی ایلام که با بدهی های سنگین بانکی و کاهش تولید موجب گردیده است تا دود این ماجراها به چشم قشر کارگران شاغل در این بخش رفته و با تعدیل نیرو در بین آنها روبرو باشیم. از سوی دیگر توجه نداشتن به اقتصاد مقاومتی از سوی دولت برای پایداری اقتصادی در داخل کشور موجب گردیده تا پشتیبانی های داخلی از بحث تولید و در گردش نگه داشتن چرخ آن صورت نگیرد.
بر اساس بسیاری از اظهارات باید گفت : آیا واقعا نماینده دولت در ایلام برنامه ای برای برای آینده اقتصادی این استان دارد یا اینکه معتقد است اگر برجام اجرایی نشود همگی محکوم به مرگ هستیم.
بهتر است در این این چند سالی که از روی کار امدن دولت تدبیر گذشته است دولتمردان نیم نگاهی به کارنامه اقتصادی خود داشته باشند تا وضع خانواده های ایلامی به ویژه جوانان را لمس کنند.
اینکه تنها امیدمان به دستان بیگانگان باشد اشتباهی نابخشودنی در حق فرزندان این ملت است و انتظار می رود تا مسئولان با درایت کامل در قبال فشارهای موجود به برنامه ریزی و اجرای مجدانه آن بکوشند.
اما باور افکار عمومی بر ایسنت که برخی افراد به خاطر رابطه ها و آویزان بودن به اشخاص نفوذی چندان تمایلی به خواسته های مردم نمی دهند و هم اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها ایلام شاهد یک چالش اساسی در این زمینه هستیم و اگر مسولان برما منت بگذارند ولطف کند کمی از جلسات بی ثمر خودرا حذف کنند وبین مردم بروند پی به صداقت این نوشته ها می برند . وسکوت معنا دار خود را می شکنند .
هر چند مدتی پیش رئیس جمهوری از پایان رکود دراقتصاد کشور خبر داد اما تقریبا همزمان با آن نامه چهار وزیر دولت یازدهم پرده از واقعیت تلخ ادامه رکود در اقتصاد کشور برداشت به گونه ای که دولت تصمیم به ارائه بسته های جدید برای پایان رکود در این بخش ها گرفت.
باید قبول کنیم که فکر مردم از بابت بسیاری از تنش های سیاسی نسبت به بسیاری از مسایل ناارام است اما واقعیت این است که خانواده های ایلامی در مشکلات اقتصادی دست و پا می زنند. این مشکلات ناشی از تحریم ها نیست چرا که دوران هشت سال دفاع مقدس و رشد اقتصادی آن زمان گویای این مطلب است که اراده ای اگر باشد مشکلی درباره این مسایل نخواهیم داشت وضع فعلی ماحصل بی تدبیری های حال است.
دولتمردان باید بدانند که دوران "بزن در رو" دیگر تمام شده است. وقتی کسی ادعایی دارد باید ثابتش کند. و تجربه بزرگان این را نیز ثابت کرده است که به جای حرف باید عمل کرد.
واقعیت ماجرای ما در اقتصاد ایلام این است که اقتصاد ما فدای بی برنامگی ها شده است و هیچ کس با دید یک اقتصاددان که استوار بر سود عادلانه و مشترک است وارد این گود نمی شود.
جالب انجاست که برخی ها این روزها آمارهای از کاهش تمامی آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادمانی امید در ایلام خبر می دهند که نمی دانم . بر اساس کدام نظرسنجی صورت پذیرفته ؟!و چرا مردم باید این امارها را بپذیرند مگر می شود فکر چند نفر را بحساب همه گذاشت
ما انقلاب کردیم خون دادیم انتخابات برگزار شده و شعار استقلال آزادی سر دادیم برای اینکه منیتی نباشد و خواسته ، خواسته مردم باشد نه مسؤولان،پس باید به نظر مردم احترام گذاشت .
چون خروجی مجموعه كار ادارات ایجاد زندگی راحت مردم است و باید شاخصه رضایتمندی مردم در امور مربوط به مسئولان باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در این راستا اگر مدیرانی انتخاب می شوند حداقل پاسخگوی مردم باشد و بامردم شفاف باشند

الغرض در این کلام آخر یادآوری این نکته را به نماینده دولت در ایلام نه تنها به عنوان یک خبرنگار بلکه به عنوان یک شهروند ایلامی ضروری می دانم عرض کنم آفت مدیریت در کشور ما بادیسم بودن مسؤولان و عدم تقوای آنها در وظایف محوله است. روزی بر روی دیوار یکی از ادارات دولتی سخنی از حضرت امام خمینی(ره) دیدم که اصل آن در خاطرم نیست اما فحوای کلامشان این مطلب است که فرموده اند: تخصص بدون تعهد و اخلاص و تعهد و اخلاص بدون تخصص به درد این مملکت نمی خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار