معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ایلام از برگزاری دوره کمک پرستاری با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 26 October 2015

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ایلام از برگزاری دوره کمک پرستاری با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام، «زهرا فرخ‌نژاد» اظهار کرد: مطابق با نیاز کشور در طرح تحول نظام سلامت جایگاه اشتغال جهت تعداد ۱۰ هزار نفر کمک پرستار پیش‌بینی‌شده است و با توجه به نیاز مبرم به وجود نیروهای کمکی در کادر پرستاری و به‌منظور پوشش دادن بخشی از شرح وظایف پرستاران که قابل‌واگذاری به نیروهای کمکی است، ضوابط و برنامه دوره آموزشی کمک پرستاری (بهیاری یک‌ساله) از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه، تدوین و تصویب و از سوی جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره مهارتی از سه بخش آموزش نظری، عملی و بالینی تشکیل‌شده است که بخش تئوری و عملی ۳۰۰ ساعت و بخش کارآموزی ۱۰۸۰ ساعت خواهد بود.

فرخ‌نژاد درباره شرایط و وظایف افرادی که به‌عنوان کمک پرستار جذب می‌شوند، افزود: افراد دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 12 می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.komakparastari.ir در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند و این گروه از افراد پس از طی دوره آموزشی و ارزیابی‌های لازم، درمجموع 33 وظیفه شغلی دارند که در کنار پرستاران انجام‌وظیفه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در پایان دوره مدرک از سوی وزارت بهداشت به فراگیران اعطا می‌شود، ادامه داد: ثبت‌نام دوره‌ها آغازشده و از پایان آیان ماه سال جاری کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. افراد با مراجعه به سایت کمک پرستاری و تکمیل فرم اطلاعات شخصی و ارائه مدارک و درنهایت پیامک و یا ایمیل تأییدشده دریافت می‌کنند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ایلام خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اشاره‌شده مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 32243570 جهاد دانشگاهی واحد استان تماس حاصل کنند و همچنین متقاضیان شرکت در دوره می‌توانند با مراجعه معاونت آموزشی به نشانی ایلام، بلوار تعمیرکاری، خیابان فداییان اسلام، جهاد دانشگاهی واحد ایلام، راهنمایی لازم برای شرکت در دوره کمک پرستاری را دریافت کنند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
واقعن مسخره تر از این وجود نداره چون مهلتش تا15 بهمن هس اونوقت الان تموم شده حالا حق ما چیه واقعن....
مژگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
سلام
کاشی به جیب مردم هم نگاه می کردن من خودم به خاطر هزینه ثبت نام نتونستم بکنم .....
کسی در مورد کلاس کمک بهیاری قبلا که بود خبری داره کی برگزار مشه ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
سلام.
دوره دوره ی پارتی بازیه.اول میگن معتبر نیست بعد ک. کلاسا شروع میشه و دگ نمتوونی ثبت نام کنی میگن معتبر
علی
|
United States
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اقا اینا همشون پارتی بازیه من خودم گذروندم اینو هرکدوم ازدخترا خواست بزنگه ۰۹۱۸۷۴۷۵۶۴۴
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار