رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تکمیل شبکه های فرعی طرح مهم و ملی سامانه گرمسیری استان ۹ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 06 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ آذرنوش عموزاده اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال برای احداث شبکه های فرعی طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل این سامانه، آب مورد نیاز اراضی کشاورزی شهرستان های ایلام، چوار، مهران و دهلران به وسعت ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار در استان ایلام را تامین می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساماندهی و تکمیل شبکه های فرعی تامین آب اراضی همجوار رودخانه های شمال و جنوب غرب استان مورد نیاز است.

وی یادآور شد: با تکمیل این سامانه، کار زهکشی، حفر کانال، احداث شبکه های آبیاری ۱۳ هزار و ۳۳۵ هکتار از اراضی همجوار رودخانه های "کنگیر" ایوان و "میمه" و "دویرج" دهلران ساماندهی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر از این میزان، کار ساماندهی ۱۲ هزار و ۱۳۵ هکتار انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در دست اقدام است.

به گفته عموزاده، برای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث شبکه های فرعی هزینه شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار