رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران گفت: پالایشگاه گاز ایلام یکی از واحد های برتر در سطح شرکت ملی گاز است که با استفاده از روش های نوین بازرسی فنی و استاندارد های روز دنیا، توسط نیروهای با تجربه و متخصص زمینه پایداری تولید و حفظ ایمنی تجهیزات را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ارژنگ حمداله زاده در جلسه با مدیر عامل و هیأت رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام در سایه بازرسی های فنی یکی از ممتاز ترین پالایشگاه های گاز در سطح کشور است، افزود: سلامت تجهیزات باعث افزایش تولید و پیشگیری از بروز حوادث می شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی فنی نقش خود را به عنوان پزشک تاسیسات در سطح پالایشگاه ها و شرکت های گاز استانی ایفا می کند،گفت: بازرسی کالا و ساخت تجهیزات، سلامت جرثقیل ها و تجهیزات بالابری، تجهیزات فرآیندی در تعمیرات اساسی، ارزیابی کیفی و قابلیت سرویس دهی تجهیزات، ارائه دستور العمل های تعمیر و نظارت بر ساخت تجهیزات از وظایف بازرسی فنی در پالایشگاه های کشور است که در پالایشگاه گاز ایلام به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

حمداله زاده ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام، از با تجربه ترین کارکنان بازرسی فنی تشکیل شده که به صورت ویژه از ورود و نصب کالای غیر استاندارد جلوگیری نموده و در سایه این حساسیت ها میزان حوادث در این واحد صنعتی به حداقل رسیده است.

وی تاکید کرد: در زمان نصب و راه اندازی این پالایشگاه به برخی مسائل فنی و تخصصی در حوزه بازرسی فنی برای جلوگیری از حوادث احتمالی توجه نشده است که هم اکنون با تلاش های بازرسی فنی این پالایشگاه، استاندارد سازی های لازم انجام شده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز به اقدامات شاخص انجام شده بازرسی فنی در پالایشگاه گاز ایلام اشاره نمود و افزود: بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام در زمینه های مختلف بازرسی فنی ، همکاری و مشارکت قابل توجهی با ستاد شرکت ملی گاز دارد که قابل تقدیر و قدردانی است.

حمداله زاده با اشاره به اینکه بازرسی فنی شرکت ملی گاز در راستای سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی با ۱۶۰ شرکت بخش خصوصی در زمینه آزمایشات مخرب و غیر مخرب ، سلامت کالا و تجهیزات و غیره همکاری می کند ، تصریح کرد: در پالایشگاه ها و شرکت های گاز استانی از کارشناسان باتجربه و متخصص بازرسی فنی استفاده می شود که این مهم در مرکز از طریق شرکت های بخش خصوصی و با نظارت بازرسی فنی انجام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار