مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از شناسایی ساختمان‌های نا ایمن، پرخطر و ناپایدار در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 19 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی در جلسه کارگروه تخصصی پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه استان اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل، نسبت به شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر آتش سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش اقدام و به محض شناسایی هر مورد از موارد ناایمن بر اساس  قانون، مالک به انجام اقدامات اصلاحی در راستای تأمین پایداری و ایمنی مکلف می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبط افزود: اکیپ‌های ارزیابی شامل نمایندگانی از راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ،بحران و … فعالیت خود را برای بازدید از این ساختمان‌ها در روزهای آینده به صورت جدی و مداوم ( کارشناسان دو هفته یک بار و مسئولین ماهانه) در مرکز و تمامی شهرهای استان ایلام آغاز می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام شناسایی ساختمان‌های ناایمن، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکار‌های قانونی برای رفع خطر و پایدار سازی ساختمان‌های شناسایی شده از اهداف کارگروه مذکور عنوان کرد.

دوستی خاطر نشان کرد: حوادث چند ساختمان بلند مرتبه در نقاط مختلف کشور طی سال‌های اخیر، ایمن سازی و پایدار سازی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موجود و در حال احداث را بیش از پیش ضروری ساخته است، از این رو، ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط برای پیشبرد بهتر طرح از اهمیت بالایی برخوردار است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار