استاندار ایلام؛
استاندار ایلام بیان داشت : بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم در ایلام هشت رتبه بهبود یافت که این موفقیت در حالی است که ایلام سال‌ها نگین تورم در کشور بود.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 26 September 2023

  به گزارش تابناک ایلام ؛ بهرام نیا افزود : بر اساس اعلام وزارت کشور استان‌های ایلام، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی در مناطق روستایی را کسب و از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز پس از کرمان رتبه‌ دوم را به خود اختصاص داد.

 وی گفت : با همکاری و انسجام حوزه‌ اقتصادی و دستگاه‌های نظارتی استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم در ایلام هشت رتبه بهبود یافت که این موفقیت در حالی است که ایلام سال‌ها نگین تورم در کشور بود.

بهرام نیا ادامه داد : تعزیرات حکومتی استان در رضایت‌مندی مردم نقش مهمی دارد و می‌تواند در کنترل قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران ایفای نقش کند.

وی مطرح کرد :  مدیریت اربعین از جنس مدیریت دفاع مقدس و برگرفته از روحیه‌ جهادی بود و باید در مسایل مهم استان، نظیر معیشت مردم، اشتغال و مسکن مدیران هم‌چون گذشته، ورود کنند و تمامی توان خود را به‌کار گیرند./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شمس اله ابراهیمی _ کارشناس مسائل اجتماعی ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به نام خدا _ جناب آقای استاندار محترم ، خسته نباشید .خواهشمند است ، اولاعمل کنید و دست از شعار بردارید . دوما، خواهشمند است ، دست از سر این کلمات بی جان و بی زبان بر دارید که قدرت دفاع از خود راندارند . این کلمات که جزء خانواده فرهنگ فارسی هستند هم بر گردن ما در رعایت بکار گیری آنها حقی دارند. خواهشمند است بی دلیل به پر وپای آنها نپیچید و مزاحم مقام شامخ آنان نگردید .شما اگر راست می گویید که (تورم در استان 8 رتبه بهبود یافته است وفاصله طبقاتی کاهش پیدا کرده است ) بگو در کجا ، در چه موضوعی ، چطور ، به چه اندازه ، آدرس بدهید .کد بدهید . همرا ه با آدرس تشریح کنید . آکر اینطور باشد که شما مسئولین می گویید ، خوب باید تا الان تورم ( مثل کشور امارات )به صفر می رسید . عمل خاصی ما در این رابطه ندیده ایم و با اجی مجی کردن هم تغییر و تحولی رخ نخواهد داد .پس چگونه این فاطله طبقاتی کاهش یافته است . ما مردم این کاهش فاصله طبقاتی را حس نمی کنیم . معلوم است که شعاری بیش نیست . خواهشمند است با این شعارها نه مردم را بیش از حد آزار بدی نه از این کلمان بی زبان سوء استفاده نمایید. فاصله طبقاتی به شدت در حال افزایش است ، مخصوصا در استانهای محروم مثل ایلام . با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود .
در مورد اشتغال ومسکن ومعیشت مردم ، از جنس پدیده اربعین نیست .چون اربعین از معنویات می گوید.ومعنویات همراه کلمه است ولفظ . در این مورد فقط خدا می داند که پشت کلمه و لفظ چه طرحی نهفته است و بنده خدا ازباطن آن خبر ندارد. همین کافیست تا راه برای سوء استفاده باز شود وظاهر قضیه را با کلمات ولفاضی نما ببخشند . اما معیشت با شعار و لفاضی بدست نمی آید وشکل نمی گیرد. مسئولینی که در اربعین قد علم می کنند در ادارات وجامعه هم تشریف دارند . پس چرا کار اشتغال ومسکن ومعیشت به سر انجام نمی رسد . چون کار پاک در ادارات وجود ندارد . چرا ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار