رئیس پارک علم و فناوری ایلام خبر داد؛
رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰ تعداد ۶ واحد، سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ و طی سال جاری نیز تعداد ۱۰ واحد فناورانه در استان جذب شده است که در مجموع این تعداد در استان به ۱۱۷ واحد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 20 September 2023

جذب تعداد ۱۰ واحد فناورانه طی سال جاری در استانبه گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا ولی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: طی سال‌های ۱۴۰۰ تعداد ۶ واحد، سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ و طی سال جاری نیز تعداد ۱۰ واحد فناورانه در استان جذب شده است که در مجموع این تعداد در استان به ۱۱۷ واحد رسیده است.

وی از صادرات ۸۹ هزار و ‌۲۲۵ دلار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه طی ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: در مجموع تا کنون ۳۸۸ هزار و ۵۳۲ دلار محصولات دانش‌بنیان صادر شده است.

رییس پارک علم و فناوری ایلام بیان کرد: طی سال گذشته ۲۰ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال حمایت مالی از هسته ها و شرکت ها صورت گرفته است.

ولی زاده یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون هزار و ‌۴۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکت های فناوری و دانش بنیان و هسته های فناوری مشغول بکار شده اند.

رییس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به مشکلات و چالش های شرکت های فناور و دانش بنیان استان تاکید کرد: نبود فضای فیزیکی مناسب و کمبود بودجه های پارک علم و فناوری در مقایسه با دانشگاه ها، تامین اعتباری پروژه ها، کمبود فضای آزمایشگاهی و کارگاهی و فقدان سرمایه کافی در شرکت های دانش بنیان به دلیل نوپا بودن آنها از جمله مشکلات و چالش های پیش رو است.

وی با اشاره به برنامه های آتی و پیشنهادات پارک علم و فناوری استان بیان کرد: راه اندازی نمایشگاه دایمی و فن بازار منطقه ای غرب کشور در منطقه آزاد مهران، تلاش در جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و خیرین جهت توسعه زیرساخت ها و تشکیل کنسرسیوم فناوری و نوآوری غرب کشور با توجه به ظرفیت های بازار کشور عراق از جمله این برنامه هاست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار