مدیرکل دامپزشکی ایلام:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: استان ایلام استان ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 16 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس احمدی در دیدار با مدیر کل بازرسی استان، با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی استان ایلام، اظهار داشا: خروجی کار حوزه اجرایی و نظارت، تلاش برای خدمات رسانی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولیدات دامی و طیور استان ایلام سه برابر نیاز است، افزود: ۶۰ درصد مردم استان در ایلام در بخش صنعت دام و طیور مشغول به کار هستند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه دامپزشکی متولی ساماندهی کشتارگاه‌های استان است، عنوان کرد: باید برای تکمیل زنجیره تولید در بخش دام به کشتارگاه‌های دام استان از جمله کشتارگاه صنعتی دام مرکز استان توجه ویژه صورت گیرد.

احمدی ادامه داد: ۲۲ نقطه شهری در استان ایلام وجود دارد که ۱۱ کشتارگاه در سطح استان فعال است، ۱۰ مورد از این کشتارگاه‌ها هیچکدام در درجه بندی کشتارگاه‌های قرار نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز و ساماندهی کشتارگاه‌های استان نیاز است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه دامپزشکی به طور جدی برای ساماندهی کشتارگاه و فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام استان ورود کرده است، گفت: بحث تغییر مالکیت کشتارگاه صنعتی دام توسط کمیته اقدام ساماندهی کشتارگاه‌های استان در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: برای جایگزین کشتارگاه صنعتی دام ایلام از کشتارگاه‌های ایوان و سرابله استفاده می‌شود، افزود: باید کشتارگاه باید باشد تا دامپزشکی نظارت کند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: در شهرهای آبدانان، دره شهر، دهلران وضعیت کشتار خیلی بهبود یافته است، در کشتارگاه دام مهران بخش خصوصی ورود کرده و الان روزانه ۵۰ راس دام در این کشتار با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه دامپزشکی استان ایلام ایجاد کشتارگاه‌های جدید در استان و حمایت از تجهیز کشتارگاه‌های موجود است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ۱۰۳ فقره پرونده برای بحث کشتارغیرمجاز دام در استان ایلام تشکیل شده است.

وی با اشاره کانون بیماری‌های دام و طیور در استان طی سال جاری از ۲۹۷ کانون به ۱۷ کانون رسیده است، افزود: استان ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور را کسب کرده است.

دکتر احمدی در پایان افزود: ۳ برنامه و گشت مشترک برای نظارت بر جلوگیری از قطعه بندی مرغ در استان اجرایی شده و واحدهای متخلف شناسایی شده اند./ح

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
France
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
ی مشت دروغ داره تحویل مردم میده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار