وزیر راه و شهرسازی؛
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : در بحث تامین مسکن، مسئولان استان باید بیشتر تلاش کنند، اگر زمین تامین نشد، طرح نهضت ملی مسکن در قالب شهرک سازی اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 10 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مهرداد بذرپاش در جلسه شورای تامین مسکن ایلام گفت :  بزودی یک تیم از وزارت راه و شهرسازی به ایلام سفر و مشکلات واحدهای مسکن مهر را بررسی می کند.

وی بیان داشت : بانک ها روند پرداخت تسهیلات  طرح ملی مسکن در استان ایلام را سرعت دهند.

بذرپاش ادامه داد : وزارت مسکن و شهرسازی در چند محور از جمله بافت فرسوده در سطح شهرها را مورد توجه قرار داده است و یکی از بهترین راه ها برای احیای بافت های فرسوده اجرای بسته های تشویقی است که باید فرمانداران و شهرداران شهرها، این بسته های تشویقی را اعمال کنند تا مردم پای کار بیایند.

وی گفت :  دست اندرکاران هر جایی که با اختیاراتی که دارند نسبت به الحاق زمین به شهرها اقدام کنند، توافق کنند و هر جایی که مربوط به شورای عالی مسکن است برای رفع موانع ارجاع دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در حوزه واگذاری زمین اختیارات خوبی به استانداران برای طرح ملی مسکن داده شده و برای دانشگاه ها تفاهم نامه ای با وزیر علوم منعقد شده است و طبق قانون ماده ۱۰ وزارت راه و شهرسازی، واگذاری زمین از طریق دانشگاه ها، اولویت با کارکنان و اعضای هیات علمی است.

وی خاطرنشان کرد :  تعداد پروازهای فرودگاه ایلام افزایش خواهد یافت و فرودگاه آبدانان هم در دستور کار خواهد گرفت و مجوزهای رسمی صادر خواهد شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار