معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام؛
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: سال گذشته با همکاری بانک های عامل ۸۸ درصد تسهیلات ازدواج در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 21 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا تردست  اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱۵ زوج برای دریافت تسهیلات ازدواج در این استان ثبت نام کردند که از این تعداد هشت هزار و ۱۲۱ زوج موفق به تشکیل پرونده شدند.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۱۲۱ زوج این تسهیلات را از بانک های عامل دریافت و حدود یک هزار نفر نیز سال گذشته موفق به کسب تسهیلات نشدند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه این افراد به دلیل عدم تامین اعتبار توسط بانک ها یا نواقص پرونده موفق به کسب تسهیلات ازدواج نشده اند، افزود: پارسال در مجموع ۸۸ درصد تسهیلات ازدواج در استان پرداخته شده و ایلام جزو سه استان برتر کشور در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج شد.

تردست تصریح کرد: ۱.۶ درصد کل اعتبارات بخش تسهیلات ازدواج در کشور مربوط به ایلام بوده است، همکاری بانک های عامل در مجموع برای پرداخت تسهیلات به زوج های جوان خوب بود.

۸۸ درصد تسهیلات ازدواج سال گذشته در ایلام پرداخت شد

وی با اشاره به اینکه سال حاری ۲ هزار و ۷۲۴ نفر برای تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و ۶۲۰ نفر نیز تسهیلات خود را دریافت کردند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان ایلام گفت: هنوز تسهیلات یک هزار و ۸۳۰ نفر پرداخت نشده و بطور قطع طی ماه های آینده روند پرداخت تسهیلات در استان تسریع می شود، البته این مهم نیازمند همکاری بانک های عامل است.

تردست با اشاره به وضعیت ازدواج در استان، بیان کرد: هرچند آمارهای رسمی توسط ثبت احوال اعلام می شود ، ولی ارزیابی ها حکایت از روند به رشد ازدواج در استان دارد.

وی یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده مهمترین موانع ازدواج در استان بیشتر عوامل فرهنگی است، عوامل اقتصادی و نداشتن شغل در رتبه های بعدی هستند./م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار