مدیر شرکت سهامی فرش استان ایلام:
مدیر شرکت سهامی فرش استان ایلام گفت: هرچند فرش استان در کشور و جهان جایگاهی خاص دارد اما در طول سال‌های گذشته جهت برندسازی فرش استان اقداماتی انجام شد که منتج به نتیجه قابل قبولی نشده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 10 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌تقی ملکشاهی اظهار کرد: هنر صنعت فرش دستباف در حوزه مدیریت فرش استان از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با تجربه و توان و تخصص نیروهای مجرب در حال فعالیت است و فرش‌های نفیس در سایزهای زرع و نیم، قالیچه ۶ متری و ۱۲ متری در رج‌شمارهای ۴۰، ۵۰ و ۵۵ رج را بر روی دار دارد.

وی تعداد بافندگان فعال تحت پوشش این مدیریت را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه هنر صنعت فرش دستباف در سطح استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و اگر هماهنگی‌های لازم بین واحدهای تولیدی صورت گیرد میزان و کیفیت تولیدات استان افزایش خواهد یافت.

مدیر شرکت فرش استان تصریح کرد: از جمله مشکلات پیش روی صنعت فرش که به نوعی موجب رکود بازار فرش نیز شده تحریم شدن صادرات فرش است و هرچند شاید به صورت جزیی صادراتی وجود داشته باشد اما عمده بازار هدف صنعت فرش به وی تولیدکنندگان بسته است.

ملکشاهی با بیان اینکه میزان تولیدات حوزه این مدیریت در طول سال حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر مربع فرش نفیس است که روانه بازهای داخلی می‌شود، تصریح کرد: هرچند فرش استان در کشور و جهان جایگاهی خاص دارد اما در طول سال‌های گذشته جهت برندسازی فرش استان اقداماتی انجام شد که منتج به نتیجه قابل قبولی نشده است.

وی ادامه داد: در حوزه همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی در بحث تسهیلات به بافندگان با درصد پایین و در راستای هنر صنعت فرش ایلام انتظار داریم که با تحقق این مهم، دلگرمی بافندگان بیشتر شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار