رییس سازمان صمت ایلام
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) ایلام گفت: این استان سال گذشته از نظر تعداد واحدهای تولیدی فعال شده به نسبت واحدهای تعطیل رتبه چهارم کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 07 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛رضا محمدرحیمی اظهار داشت: یکی از راهبردهای وزارت صمت حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی یا کاهش نیروهای شاغل در این مراکز است.

وی افزود: سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشیده نشد و با حمایت های صورت گرفته اجازه ندادیم هیچ واحدی از فعالیت باز بماند.

رییس سازمان صمت ایلام، اقدام دیگر را ارتقای واحدهای نیمه فعال استان برشمرد و تاکید کرد: مهم ترین مانع پیش روی این واحدها تامین مالی ، مسائل بیمه ای ، مالیاتی و زیست محیطی است که تلاش شد با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

محمدرحیمی یادآور شد: ۲۹ واحد تولیدی نیمه فعال استان سال گذشته ارتقا ظرفیت پیدا کردند درحالیکه تکلیف قانونی برای این بخش در ایلام ۲۰ واحد بود.

وی اضافه کرد: پارسال ۳۶ واحد نیز در حوزه های مختلف مرتبط با بخش صنعت ، معدن و تجارت استان به چرخه تولید بازگشتند که از این نظر در میان سایر استان های کشور توانستیم رتبه چهارم را در احیای واحدهای تعطیل به نسبت مجموع واحدها کسب کنیم.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام تسریع در راه اندازی طرح های در دست اجرا و ایجاد مشوق برای شروع واحدهای جدید را از دیگر برنامه های حوزه صنعت استان اعلام کرد و گفت: ایلام از نظر شرایط سرمایه گذاری به حالت اشباع نرسیده و تشنه حضور سرمایه گذاران است و تلاش داریم با توجه به این وضعیت زمینه حضور فعالان این عرصه را در استان فراهم آوریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار