مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هفته محیط زیست فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه است.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 07 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی اظهار داشت: از آنجا که محیط زیست به عنوان بستر حیات و زیربنای توسعه پایدار مطرح است، ضرورت ایجاب می‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه هفته محیط زیست امسال نیز همچون سال های پیشین از ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می گردد افزود: در سال‌ جاری با عنوان “نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی” نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: در هفته محیط زیست سال جاری برنامه ‌های ویژه‌ای برای کلیه شهرستان ها از جمله: برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، پاکسازی طبیعت، برگزاری کارگاه آموزش اطفاء حریق با همکاری سمن های محیط زیستی و اطلاع رسانی در این خصوص، طراحی شده است.

محمدی بیان داشت: مطلوب شدن پوشش گیاهی در پی بارندگی‌های اخیر، احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان وجود خواهد داشت، بنابراین با برگزاری جلسات با همکاری دستگاه های اجرایی، استفاده از ظرفیت سمن های محیط زیستی، اصحاب رسانه و خبرگزاری ها می توانیم گام موثری در جهت پیشگیری از وقوع حریق انجام داده و کلیه همکاران واحدهای تابعه ضمن گشت و کنترل مستمر در مناطق تحت مدیریت، اقدامات اولیه و اساسی در این خصوص را انجام نمایند.

وی در ادامه حفاظت و صیانت از مناطق تحت مدیریت را اولویت اصلی این اداره کل عنوان کرد و گفت: فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست واحدهای تابعه خواست که با پیشگیری از تصرف و با گشت‌ و کنترل های مستمر و حضور فعال در عرصه های طبیعی از وقوع تخریب و تصرف و به ویژه وقوع آتش سوزی در این فصل از سال جلوگیری نمایند و کلیه امکانات و تجهیزات خود را مهیا نموده و در صورت هرگونه آتش سوزی در اسرع وقت در منطقه حضور فعال داشته باشند.

محمدی در پایان افزود: همچنین معاونین و کلیه رؤسای واحدهای تابعه در هنگام صدور مجوزهای محیط زیستی، دقت لازم را داشته باشند و مطابق با ضوابط و مقررات نسبت به صدور مجوزهای احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی اقدام و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به استعلام در سامانه جامع محیط زیست پاسخ داده شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار