رئیس پلیس فتا گفت: مردم قبل ‌از هر اقدامی برای معامله های مجازی با افراد یا شرکت های ناشناس از راهنمایی های کارگشای کارشناسان پلیس سایبری بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 02 June 2023

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام  گفت: شهروندان‌ قبل از انجام هرگونه معامله یا اقدام مربوط به فضای مجازی و پیامکی از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با فوریت‌های سایبری پلیس فتا ایلام تماس و از کارشناسان این مرکز مشورت بگیرند و در صورت عمل به توصیه های پلیس به دام کلاهبرداران مجازی نخواهند افتاد.

وی افزود: مردم در خریدهای اینترنتی به ویژه از برنامه هایی چون دیوار، شیپور و اینستاگرام قبل‌ از روئیت و تحویل گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنند و هنگام خرید از دست‌فروش های داخل و خارج استان، کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی در اختیار فروشنده قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: اگر یکی از بستگان یا اشنایان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام طی ارسال پیام درخواست کمک مالی داشتند، جهت اطمینان از صحت منبع قبل‌ از واریز وجه با او تماس گرفته شود و همچنین برنده شدن در مسابقات یا قرعه کشی از دیگر ترفندهای کلاهبرداران است که در صورت تماس به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما، بانک یا ادارات مختلف و درخواست واریز وجه نقدجهت دریافت جایزه باید از رفتن به عابربانک و انتقال وجه به حساب شخص یا شرکت تماس گیرنده خودداری شود.

وی ارسال پیامک با موضوع شکایت قضایی، یارانه، مسکن، شارژ رایگان و موارد مشابه از شماره‌های خصوصی برای دسترسی غیر مجاز به گوشی و خالی کردن حساب بانکی فرد ذکر کرد.

یعقوبی ادامه داد: شهروندان‌ سامانه پیامک‌ تمام کارت‌های بانکی خود را فعال کنند تا در جریان واریز و برداشت از حساب خود باشند چرا که باتوجه به افزایش کلاهبرداری های مختلف، شهروندان نسبت به فعال سازی سیستم پیامکی کارت های تلفن خود آگاه باشند.

رئیس پلیس فتای استان ایلام اضافه کرد: سایت‌های شرط‌بندی، مسابقات فوتبال رمالی و دعا نویسی در شبکه های اجتماعی از دیگر ترفندهای مجازی برای کلاهبرداری از شهروندان هستند./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار