رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ایران مسئول پیش نویس برنامه مجمع جهانی صلیب سرخ شد
کد خبر: ۱۱۰۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷ 01 June 2023

 ایران مسئول پیش نویس برنامه مجمع جهانی صلیب سرخ شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : رپیرحسین کولیوند" روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران سال گذشته موفق به کسب عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی در بین ۱۹۲ کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه شد.

وی خبر داد: کسب سه کرسی در صلیب سرخ جهانی به خاطر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر  از دیگر موفقیت‌های ایران است.

کولیوند بیان کرد : در زلزله افغانستان ،سیل پاکستان، زلزله ترکیه و سوریه جزء اولین کشورهایی بودیم که ورود کردیم، با وجود اینکه خودمان درگیر حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله بودیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد : حدود ۱۰۰ کشور در زلزله ترکیه حضور داشتند که علاوه بر حضور موفق در ترکیه، کمک‌هایمایی را به زلزله زدگان سوریه داشتیم که در این زمینه صلیب سرخ جهانی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور در این زمینه قدردانی کرد.

این مقام مسئول افزود : در دین نجات جان یک انسان برابر با نجات جان تمامی‌بشر است، اعتقاد ما به این آیه قرآنی است و جمعیت هلال احمر نیز بر این ماموریت همواره تاکید دارد.

وی در ادامه گفت : در مراسمی که در ترکیه در خصوص زلزله اخیر برگزار شد، عالیترین نشان فداکار خدمت و لیاقت را به پنج کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران دادند که همین افتخارات را نیز در داخل کشور داریم.

کولیوند یادآور شد : عشق به کار و خدمت‌رسانی در جمعیت هلال احمر ایران بی‌نهایت است و حد و مرز نمی‌شناسدجمع داوطلبانی که با ما کار می‌کنند، میلیونی است که در دنیا نظیر و مشابهی ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد :هم اکنون در آستانه یکصد و یکمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر ایران قرار داریم و قدمت خدمت‌رسانی به مردم تاریخچه‌ای به اندازه دین و آیین ما دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در خصوص حج گفت : حدود ۲ میلیون نفری که به حج مشرف می‌شوند، همه آزمایش ها انجام شده و در سلامت کامل هستند.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد : از صلیب سرخ جهانی درخواست کردیم از نزدیک پیاده‌روی اربعین و تجمعات حسینی را ببینند.

کولیوند اضافه کرد : کمک‌ها و حمایت‌های نیروهای مسلح در هر بحرانی با تمامی امکانات ستودنی است ، از نظر لجستیکی چه هوایی، زمینی و دریایی نیاز به تقویت داریم و سالها است نوسازی، بازسازی و تجهیز نشده و امسال را برای تجهیز و نوسازی اختصاص داده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد : در صدد هستیم امسال یک‌هزار دستگاه خودروی نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس را به ناوگان اضافه کنیم و انبارهای امدادی نیز بر اساس استانداردها تکمیل می‌شود.


وی گفت : ۳۰۰ دستگاه آمبولانس را خریداری کرده‌ایم که تا پایان ماه تحویل ما خواهد شد و منابع مالی آن نیز تامین شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در تجهیز انبارها اوضاع خوبی نداشتیم و شرایط ما بسیار بد بود؛ اظهار داشت : اگر کمک رئیس جمهور و دولت نبود، در امدادرسانی با مشکل جدی مواجه می‌شدیم و در این زمینه طی ۲ مرحله دولت ۲ مصوبه داشت و به ما کمک بسیار خوبی شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : جمعیت هلال احمر در بودجه مظلوم واقع شده و درخواست کردیم از محل فروش نفت مثل بقیه دستگاه‌ها درصدی را به ما اختصاص دهند.

کولیوند ادامه داد : پیشنهاد کردیم به واسطه تامین بخشی از امنیت، سلامت و خدمت‌رسانی به مردم، از محل پرداخت عوارض‌ها نیز به ما کمک شود و در این زمینه از نمایندگان انتظار کمک و حمایت داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در قالب برنامه و بودجه مصوبه هرگونه جذب نیرو برای ما ممنوع است، خواستار حمایت از نمایندگان مجلس شد و خاطر نشان کرد : پیشنهاد دادیم درصدی از بیمه کامیون‌های باربری، برای جمعیت هلال احمر اختصاص یابد تا حداقل بتوانیم پشتیبانی جاده‌ای را داشته باشیم.

کولیوند اعلام کرد : جمعیت هلال احمر کشور دارای ۲۴ بالگرد است که یک بالگرد ما سقوط کرد از ۲۳ مورد، تنها ۱۰ بالگرد فعال است و بقیه به خاطر کمبود بودجه نیاز به تعمیر دارند و این در حالیست که تکلیف داریم انبارها را تکمیل، تجهیزات امدادی را برای امدادگران تهیه و آماده و طبق استانداردهای روز حرکت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در خصوص سفر به شهرستان ملایر نیز بیان کرد: برای ملایر هم تکلیف داریم و با نظر مثبت تمامی درخواست‌های این شهرستان را اجرایی می‌کنیم و به سرعت در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی بیان داشت : تقویت آمبولانس و خودروی نجات تا آخر سال و تجهیز انبارهای امدادی بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای روز در ملایر تکمیل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود : مسئولان و نمایندگان این شهرستان پیشنهاد ایجاد یک مرکز پشتیبانی غرب کشور را داشتند که به خاطر موقعیت ملایر قرار شد از منابع استانی زمین و بخشی از ساخت این مرکز آن تامین شود و برای تجهیز و راه‌اندازی نیز اقدام خواهیم کرد.

کولیوند تصریح کرد: اقدامات توسعه‌ای دیگری نیز برای جمعیت هلال احمر ملایر در زمینه آموزشی، اجتماعی و امدادی مد نظر قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا پایان سال تغییرات عمده‌ای را داشته باشیم.

وی مطرح کرد : اجازه ندادیم مسائل حزبی، گروهی و سیاسی در کار جمعیت هلال احمر دخالت کند و به گرمی دست همه را برای کمک و حمایت می‌فشاریم و خود را رابط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان می‌دانیم.

وی اعلام کرد : طی چهار ماه اخیر ۸۰۰ هزار داوطلب به این سازمان اضافه شد و خانه‌های هلال که تشکیل می‌دهیم، آموزش‌های امدادی و سطح زندگی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب ارایه می‌شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار