مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: روحانیون و طلاب استان خط مقدم حوادث و رویدادهای طبیعی و اجتماعی چون سیل، زلزله، اردوهای جهادی در مناطق محروم، مهار آتش سوزی و کرونا هستند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ 01 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی اظهار داشت: جامعه روحانیت ایلام در خط مقدم جبهه بود و در این راه ۱۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که در مقایسه با جمعیت طلبه و روحانی استان در آن زمان، بیشترین میزان طلبه و روحانی شهید کشور متعلق به استان ایلام است، همچنین این استان مفتخر به داشتن یک شهید طلبه مدافع حرم نیز است.

وی افزودد: حضور روحانیت استان با هدایت آیت الله حیدری در خط مقدم جبهه باعث انسجام بیشتر و نقطه قوت نیروهای مردمی و قوای نظامی بود.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام افزود: بعد از پایان جنگ تحمیلی روحانیون و طلاب استان در جبهه های دیگر چون سیل، زلزله، اردوهای جهادی در مناطق محروم، مهار آتش سوزی و کرونا خدمت گذاری به مردم را آغاز و در زلزله مهیب سرپل ذهاب روحانیون استان ایلام اولین قشر اعزامی به منطقه تنها چند ساعت بعد از وقوع زلزله بودند و خدمات شایان ذکری را به آنها ارائه دادند، در زلزله سی سخت نیز روحانیون استان ایلام خدمات قابل توجهی را برای مردم این منطقه انجام دادند و در زمان سیل ماژین و چم شیر نیز برای سیل‌زدگان منشا اثر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی یادآور شد: همچنین در ایام همه گیری بیماری کشنده کرونا روحانیون همپای کادر درمان در خط اول جبهه قرار گرفتند و در جاییکه هیچ نهاد یا فردی پذیرش مسئولیت غسل و تدفین متوفیان کرونا را نمی پذیرفت، اما روحانیون و طلبه های خواهر و برادر استان خودجوش و داوطلبانه وارد میدان شدند و وظیفه خطیر تغسیل و تدفین متوفیان کرونا را برعهده گرفتند و با حضور در بیمارستان ها به بیماران کرونایی و خانواده های آنها دلداری داده و حضور طلبه ها نقطه قوتی برای این اقشار بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های طلاب حضور پرشور و خودجوش آنها در عرصه های طبیعی هنگام بروز آتش سوزی است که در این راستا یکی از طلاب استان ضمن بسیج عمومی مردم در جریان مهار یک آتش سوزی در شهرستان دره شهر، به علت شدت جراحات وارده ناشی از مهار آتش جان خود را از دست داد.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام به موضوع ناآرامی های سال گذشته و نقش روحانیت در این حوادث اشاره و اضافه کرد: روحانیون استان همپای دیگر مسئولان و اقشار دلسوز نظام به میدان آمدند و با اجرای طرح امین در مدارس با حضور ۵۳۰ طلبه خواهر و برادر توانستند دانش آموزان را با واقعیت ها آشنا کنند و ارتباط عاطفی و معنوی محکم و مستمری بین دانش آموزان و روحانیون و طلبه های طرح امین به عنوان مشاور برقرار و در نتیجه مدارس استان با مشکلات خاصی در زمینه ناآرامی ها مواجه نشد.

وی تاکید کرد: دشمن با توجه به نقش و مقبولیت روحانیت در جامعه ما همواره سعی در مخدوش ساختن چهره این قشر در بین افکار عمومی کرده و طلاب و همواره نوک پیکان هجمه های دشمنان به سمت روحانیون است، سال های اخیر این دسیسه های تبلیغاتی معاندان نظام علیه روحانیت بیشتر از قبل شده اما با درایت مردم این هجمه ها خنثی شده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار