مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: اعتبار عمرانی اماکن مذهبی استان در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون بصورت میانگین ۶۰ درصد آن تخصیص یافته و صرف عمران و ساخت و ساز اماکن مذهبی استان شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 30 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز  در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام افزود: موقوفات قرآنی در استان ضعیف بوده , در این زمینه نیازمند اعتماد سازی افراد خیر برای ایجاد وقف های قرآنی و به تناسب آن توسعه فعالیت های قرآنی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن نباید در جامعه مهجور واقع شود، ادامه داد: ایجاد وقف های قرآنی موجب شده تا درآمد حاصل از آنها صرف گسترش فعالیت های قرآنی در استان شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به آغاز مسابقات قرآن از ۱۶ اردیبهشت ماه در استان گفت: ثبت نام در ۱۳ رشته این دوره از مسابقات تا نیمه خردادماه ادامه داشته و خوشبختانه شمار شرکت کنندگان امسال تاکنون افزایش چشمگیری نسبت به پارسال یافته است.

عزیزی به اعتبارهای عمرانی اماکن مذهبی این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون بصورت میانگین ۶۰ درصد آن تخصیص یافته و صرف عمران و ساخت و ساز اماکن مذهبی استان شده است.

وی علاوه بر این مبلغ همچنین از تخصیص اعتبار برای بازسازی اماکن مذهبی شهرستان های استان با پیگیری و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین با اشاره به طرح قرار دوازدهم گفت: این طرح که از سال گذشته آغاز شده و روز ۱۲ هر ماه شمسی بر اساس نیت واقفان امور خیریه از محل موقوفات نظیر توزیع سبد کالا، پوشاک و ... بین نیازمندان انجام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار