روندی که نه توانسته صنعت چشمگیر را به بار بنشاند نه نیرویی جوان بیکاری را امیدوار به کار کند ،بلکه فقط جهت الفاظ دهن پرکن برای مدیرانی شده که اعلام کنند چند طرح اشتغالزایی ایجاد و این تعداد نیرو به بازار کار وارد شدند ولی عملا هیچکدام دیده نشده یا در اقتصاد شهرها تاثیرگذار نبوده اند .
کد خبر: ۱۱۰۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 30 May 2023

تابناک ایلام،امین دانیالی::پس از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی هنوز روال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بدون تاثیر مثبت در روند ایجاد اشتغال اجرامی شود .

روندی که نه توانسته صنعت کلانی را به بار بنشاند  نه نیرویی جوان بیکاری را امیدوار به کار کند ،بلکه فقط جهت الفاظ دهن پرکن برای مدیرانی شده که اعلام کنند چند طرح اشتغالزایی ایجاد و این تعداد نیرو به بازار کار وارد شدند ولی عملا هیچکدام دیده نشده یا در اقتصاد شهرها تاثیرگذار نبوده اند .

البته شاید دراین بین طرح ها انگشت شماری هم مفید واقع شده ولی آنچه مسلم است این گونه طرح ها فقط جیب سرمایدارها را پرترکرده و بیکارها را بیکارتر چون که آمار ارائه شده از طرف شرکت های بهره بردار فرمالیته بوده و فقط جهت اخذ تسهیلات بوده وبس.

البته این روال غیرمتعارف چیزی بوده که به صورت قانون اعمال شده و خرده ای برکسی نم یتوان گرفت هرچند که با کار کارشناسی بهتر ،نظارت شدیدتر و بریدن دست زدوبند ها می شود کاری کرد که تاکنون نشده است  ، این روزها که شاهد هستیم استاندار مردمی توانمند ،فعال نترس وشجاع برمستند استانداری ماندگار شدند جای خرسندی است و شاید وجود ایشان انتظارات را از دولت بالاتر برده و خواهدبرد وانتظار تلاش مظاعف از ایشان جهت برطرف نمودن کمبودها و کاستی های شهرستانهای ضعیف تر استان انتظاراتی است.

جناب استاندار این رویه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیاز به بازنگری بیشتری دارد وتغییراتی اساسی البته نیاز به قانون گذاری وتغییر اساسنامه ای نیست بلکه ضرورت نظارت مطالعات دقیق تر وپیگیری بیشتری را می طلبد .

جناب استاندار انتظار ازشما می رودنیم نگاهی به  شهرستان های ضعیف وکمتر برخوردار در حوزه اشتغال داشته باشید  ،شهرستان آبدانان با جمعیت تحصیل کرده عالی درسطح استان و جوانان بیکارش نیاز به توجه بیشتری دارد .

اما خود آگاه هستید کدام طرح اشتغال با بکارگیری ۵۰ نفر دراین شهرستان ایجاد شده است ؟البته این منکر خدمات نظام ودولت نیست طرحهای کشاورزی خوبی درسالهای گذشته اجرا شده ومردم از ثمره آن بهره مند هستند ،ولی از شما انتظار داریم چند نکته را در مورد شهرستانهای محروم استان بخصوص آبدانان مدنظر قرار دهید.

ابتدا دعوت از سرمایه گذارهایی که بتوانند در این شهرستان درزمینه اقتصادی ورونق اشتغال کاری انجام دهند ، حمایت از سرمایه گذار دعوت شده ، پرداخت تسهیلات و روند آسان مراحل اداری ودست وپاگیر ارائه تسهیلات مربوطه ، ایجاد طرحهایی با اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر ،نظارت کامل براجرای طرح تاحصول نتیجه لازم واین اقدامات می تواند سالها در اقتصاد منطقه تاثیر گذار باشد .

اگر شما در هر شهرستان محرومی بتوانید سه طرح بزرگ اقتصادی اشتغالزایی واقعی ایجاد کنید مطمئن باشید روند رو به رشد توسعه را در استان باشتاب بیشتری حرکت خواهد نمود وگرنه با اهدا تسهیلات به روال گذشته تاثیری  در  رفع معضل بیکاری دیده نمی شود.

 آنچه که نمی توان در شهرستانی مثل آبدانان دید طرح هایی صنعتی ،خدماتی با اشتغال زایی بالاست وگرنه منکر پرداخت تسهیلات خرد در این منطقه نبوده ونیستیم‌.

حال که فرمانداری جوان ،باانگیزه ،فعال و پیگیر در این شهرستان دارید با مطالعه سه طرح بزرگ صنعتی یا خدماتی با تناسب منطقه در شهرهای آبدانان ،،سرابباغ و کلات مورموری با اشتغالزایی بالا به عنوان ارمغانی در برون رفت محرومیت منطقه پیگیری نمایید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار