دانشمندان در سال 1971 با انجام تمامی بررسی‌ها حفره‌ای پر از گاز طبیعی را به آتش کشیدند. آن‌ها با تخمین حجم گاز درون این حفره انتظار داشتند سوختن این گاز تنها چند روز طول بکشد اما سخت در اشتباه بودند. این حفره حالا بیش از 5 دهه است که در حال سوختن است و مردم محلی به آن لقب "در جهنم" را داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 29 May 2023

در این مقاله قرار است همراه هم اطلاعات جالب و شگفت‌انگیزی را مرور کنیم. بخش عمده‌ای از این اطلاعات احتمالا برای خواننده ناخوشایند خواهد بود اما بهتر است فراموش نکنیم که آگاهی از اطلاعات ناخوشایند هم دید ما به دنیا و زندگی را دقیق‌تر و واقعی‌تر خواهد کرد.

سایه مرگ یا چه چیزی از انسان ترسناک‌تر ست؟

سایه مرگ

تصاویری که در حال تماشایشان هستید درحقیقت سایه قربانیانِ حمله اتمی به هیروشیماست. شدت این انفجار هسته‌ای در سال 1945 در این شهر آن‌قدر زیاد بود که ثانیه‌ای پس از انفجار مطابق تصاویر تنها سایه‌ای از انسان‌ها یا وسایلشان روی دیوارها یا زمین باقی ماند.

مردِ ماری

مردِ ماری

مردی که در حال مشاهده‌ تصویرش هستید بیل هاست نام داشت و معروف به مرد ماری بود. بیل در طول عمرش بیشتر از 170 بار توسط مارهای سمی گزیده شد و علاوه بر آن او در طول 60 سال از عمرش هر روز مقدار مشخصی از سم مار را به خودش تزریق می‌کرد. مرد ماری در طول عمر طولانی‌اش و با استفاده از آنتی بادیِ تولید شده توسط بدنش، بیشمار انسان را از مرگ ناشی از مار گزیدگی نجات داد و جالب است بدانید مرد ماری 100 سال هم عمر کرد.

 

اسکار دوست نداشت کسی تنها به ملاقات مرگ برود

اسکار دوست نداشت کسی تنها به ملاقات مرگ برود

تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام شده و این تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است گربه‌های خانگی استعدادِ حس کردنِ زمانِ مرگ شما را داشته باشند. مشهورترین نمونه برای این موضوع احتمالا مربوط به گربه مهربانی به نام اسکار است. اسکار در یک خانه سالمندان زندگی می‌کرد، خانه سالمندانی که اهالی آن باور داشتند اسکار توانایی ویژه‌ای دارد. ظاهرا اسکار احساس می‌کرد کدام عضو این مرکز قرار است به زودی بمیرد و به این ترتیب تا زمان فرد مذکور، اسکار در اتاق او می‌خوابید.

 

پابلو اسکوبار

پابلو اسکوبار

عکسی که در حال تماشایش هستید و پابلو اسکوبار، قاچاقچی مشهور مواد مخدر در آن مشخص است داستان جالبی دارد. پابلو اسکوبار در زمان ثبت این عکس حسابی در دنیا و به ویژه در ایالات متحده آمریکا معروف و در میان سیستم‌های اطلاعاتی دنیا منفور بود. اسکوبار این عکس را در سال 1981 و در شرایطی به همراه پسرش در مقابل در اصلی کاخ سفید گرفت که شاید تحت تعقیب‌ترین فرد در آمریکا و دنیا محسوب می‌شد و به این شکل یک دهن‌کجیِ حسابی به سیستم اطلاعاتی آمریکا کرد.

 

هوای نوجوانانتان را داشته باشید

واقعیت شگفت‌ انگیز

بر اساس تحقیقات متعدد انجام شده، دانش‌آموزان دبیرستان در حال حاضر از همان سطح استرس و اضطرابی رنج می‌برند که در دهه 50 میلادی بیماران بستری یا زندانی شده در تیمارستان‌ها احساس می‌کردند. اگر نوجوان دبیرستانی یا کنکوری در خانه دارید این نکته بسیار ساده را فراموش نکنید که فرزند شما بدون موفقیت در کنکور هم می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد اما  روان زخمی شده او به خاطر این دوران پر استرس تا آخر عمر همراه او خواهد بود.

 

ورودیِ جهنم

ورودیِ جهنم

دانشمندان در سال 1971 با انجام تمامی بررسی‌ها حفره‌ای پر از گاز طبیعی را به آتش کشیدند. آن‌ها با تخمین حجم گاز درون این حفره انتظار داشتند سوختن این گاز تنها چند روز طول بکشد اما سخت در اشتباه بودند. این حفره حالا بیش از 5 دهه است که در حال سوختن است و مردم محلی به آن لقب "در جهنم" را داده‌اند.

 

بدشانسی اگر انسان بود

کشتی قدیمی

مردی که در گوشه عکس مشخص است سرنوشت جالبی داشته است. او در سال 1871 یکی از مسافران یک کشتی بود که بر اثر سانحه غرق شد وهرچند این مرد در نهایت نجات پیدا کرد اما ترومای این حادثه و ترس از دریا و آب برای دهه‌ها با این مرد باقی ماند. پس از 40 سال مبارزه با ترس روانی‌اش از دریا، مرد بخت برگشته بالاخره به این نتیجه رسید که موفق شده بر این موضوع غلبه کند و تصمیم می‌گیرد شانس دوباره‌ای به سفر با کشتی بدهد و حدس بزنید برای این کار کدام کشتی را انتخاب می‌کند. مرد بدشانس 40 سال پس از تجربه اولِ نزدیک به مرگ در دریا، به عنوان یکی از مسافران کشتی تایتانیک در آب‌های سرد دریا جان سپرد.

 

پارتی برای مسافران زمان

استیون هاوکینگ

در سال 2009 استیون هاوکینگ، فیزیکدانِ معروف یک مهمانی در خانه‌اش ترتیب داد و از عدم حضور مهمان‌ها در این گردهم‌آیی نتیجه گرفت که سفر در زمین امکان‌پذیر نیست. داستان از این قرار است که آقای هاوکینگ دعوت‌نامه‌های این مهمانی را یک روز پس از مهمانی برای مهمان‌ها فرستاد و توضیح داد تنها در صورت امکان‌پذیر بودنِ سفر در زمان، ممکن بود کسی به این مهمانی بیاید. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید هیچ‌کس درِ خانه آقای هاوکینگ را در آن روز نزد.

 

افسانه یا حس ششم؟

لینکلن

بر اساس گفته‌های کروک، محافظ شخصیِ رییس جمهورِ وقتِ ایالات متحده آمریکا آبراهام لینکلن، آقای رییس جمهور پیش از ترور شدنش سه شبِ متوالی خواب دید که قرار است کشته شود. کروک می‌نویسد که در روز حادثه از لینکلن خواسته که در خانه بماند اما او قبول نکرده است. کروک همچنین می‌گوید آقای رییس جمهور همیشه در هنگام جدا شدن از او به او شب بخیر می‌گفته اما در شب حادثه برای اولین بار از او خداحافظی کرده است.

 

دوست دارید بدانید بخیه چشم چه شکلی است؟

بخیه چشم

در تصویر بالا می‌توانید ببینید چگونه در چشم بخیه می‌زنند و این بخیه چه ظاهری دارد. سوژه این عکس چشمِ فردی است که عمل پیوند قرنیه برای او انجام شده است.

 

متجاوزی با ۲۴ شخصیتِ متفاوت

یلی میلیگان

مرد حاضر در تصویر بیلی میلیگان است. این فرد سابقه ارتکاب جرم‌های متعددی از جمله سرقت مسلحانه را در پرونده داشت اما جرمی که باعث شد شناخته شود و لقب "متجاوز محوطه دانشگاه" را به خود اختصاص دهد، سه مورد تجاوز بود. مسئله اما شکل شخصیت میلیگان بود. او آن‌قدر کودکی و نوجوانی غیر عادی و سختی داشت که به بیماری‌های روانی متعددی دچار بود. مشهورترین این بیماری‌ها چند شخصیتی بودنِ این مجرم بود. او در زمان صحبت در دادگاه مرتبا شخصیت عوض می‌کرد و با تغییر این شخصیت‌ها حتی نوع حرف زدن، نشستن و لهجه میلیگان هم تغییر می‌کرد.

 

خنداندنِ تماشاگران حتی پس از مرگ

تامی کوپر

فرد حاضر در تصویر تامی کوپر است و او تا زمانِ مرگش در سال 1984 یک کمدین بود. داستان از این قرار است که تامی در زمان مرگش روی استیج در حال خنداندن مردم بود و ناگهان دچار سکته قلبی شد. داستان از این‌جا به بعد به کمدیِ سیاه تبدیل می‌شود. تامی بینوا برای دقایق زیادی روی استیج در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بود و تماشاگران که فکر می‌کردند در حال تماشای بخشی از نمایش هستند از ته دل می‌خندیدند. تامی کوپر در نهایت بعد از چند دقیقه تقلا برای نفس کشیدن، روی صحنه و در مقابل تماشاگرانِ خندان جان سپرد.

 

این غازهای ترسناک

غازهای ترسناک

راستش در این بخش قرار نیست اطلاعات عجیب و خاصی به شما بدهم و تنها قرار است نگاهی به دهانِ درونی یا داخل نوک غاز بیندازیم.

حشره ای که بیشتر شبیه به کابوس است

سوسک قاتل

حشره ترسناکی که در تصویر مشاهده می‌کنید به سوسک قاتل مشهور است و عادات ترسناک و عجیبی دارد که اگر زمینه ترس از حشرات در شما وجود دارد احتمالا در کابوس‌هایتان به سراغتان خواهد آمد. سوسک قاتل پس از آنکه با پاهای چاقو مانندش بدن حشرات دیگر را سوراخ کرده و محتویات داخل بدنشان را بلعید، دست به کار عجیبی می‌زند. مطابق تصویر سوسک قاتل، جسمِ توخالی شکارهایش را روی بدنش سوار می‌کند و سراغ شکار بعدی می‌رود. حشره‌شناسان معتقدند این کار عجیب با هدف برخورداری از یک سپر دفاعی و البته استتار صورت می‌گیرد./ح

منبع: برترین ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار