مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران دستگاه های اجرایی و دولتی استان موظف هستند با تغییر در ساعات کاری فصل گرم سال ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند در این راستا برای همه ادارات کنتور هوشمند نصب شده و دستگاه های اجرایی استان توسط اکیپ های بازرسی پایش خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 28 May 2023

دستگاه های اجرایی استان در فصل گرم سال باید30درصد مصرف خود را کاهش دهندبه گزارش تابناک ایلام ؛ ولی الله ناصری روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان‌ ایلام اظهار داشت: سال گذشته با ناطرازی عجیبی در صنعت برق روبرو بودیم و در این راستا فعالیت های گسترده ای با همکاری رسانه ها در سطح استان ایلام انجام شد که در حوزه خانگی باعث ۴.۵ درصد کاهش مصرف خانگی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه های وزارت نیرو تلاش این است که هیچ محدودیتی در خاموشی مشترکان نداشته باشیم، افزود: طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی از اول خرداد ماه امسال اجرایی شده که تا آخر شهریورماه ادامه داد و بر اساس آن همه مشترکان می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف برق از پاداش برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: امسال ما باید ۴۵ مگاوات در برنامه های بار و مدیریت مصرف در استان داشته باشیم به عبارتی مدیریت مصرف در بخش های مختلف صنعت چهار، کشاورزی ۲۲، اداری هشت، تجاری سه، مولد سه و خانگی ۶ مگاوات است که باید با راهکارهای ارایه شده این مهم توسط مشترکان برای کاهش مصرف با ارایه مشوق ها لحاظ شود.

ناصری با اشاره به طرح پاداش صرفه جویی خانگی بیان کرد: اگر مشترکان در حوزه خانگی تا نیم برابر الگوی مصرف، یک برابر الگوی مصرف و پله های بعدی (یک و نیم، ۲ و ۲ و نیم برابر الگوی مصرف) کاهش مصرف برق را داشته باشند به ازای هرکیلو وات ساعت تا ۲ هزار تومان که ۲۰ برابر قیمت فروش انرژی است، پاداش دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت نیز هر کدام از صنایع و شهرک های صنعتی به جای تعطیلات روز جمعه یا ایام پایان هفته که بتوانند در بازه غیر تعطیل هفته به میزان ۱۲ ساعت با ما همکاری داشته باشند، مشوق های خاصی در نظر گرفته شده است این‌ هماهنگی در سال گذشته باعث شد هفت درصد تولید بیشتر به صنایع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز کشاورزانی که چاه‌ها را به مدت پنج ساعت مدیریت بار مصرف داشته باشند از ۱۹ ساعت برق رایگان در ماه بهره‌مند می‌شوند.

به گفته ناصری، بر اساس مصوبه هیات وزیران دستگاه های اجرایی و دولتی استان موظف هستند با تغییر در ساعات کاری فصل گرم سال ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند در این راستا برای همه ادارات کنتور هوشمند نصب شده و دستگاه های اجرایی استان توسط اکیپ های بازرسی پایش خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به نقش بی‌بدیل رسانه ها در فرهنگ‌سازی مستمر و تأثیرگذار برای مصرف بهینه برق در جامعه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آگاه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق ایفا کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار