روسیه با به میدان آوردن سیلی از پهپادهای استثنایی با جنسی دور از انتظار سیستم‌های پدافندی مدرن غربی چون پاتریوت را به چالش کشیده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 26 May 2023

 

 
 
سلاح استثنایی روسیه برای مقابله با اوکراین

پاتریوت، «» و «» برخی سیستم‌های مدرن پدافندی غربی است که به میدان نبرد اوکراین وارد شده‌اند. ورود این سیستم‌ها دردسرهای بزرگی را برای هواگردها و پرتابه‌های موشکی و پهپادی روسیه ایجاد کرده است و حالا روسیه با یک سلاح ساده اما کارآمد در پی بی اثر کردن این سیستم‌های پدافندی است.

 
 

پهپادهایی از جنس چوب علیه پدافند پولادین

بر اساس اطلاعات از میدان نبرد اوکراین روس‌ها برای منحرف کردن توجه و بی‌اثر کردن سیستم‌های پدافندی موجود در اوکراین رو به استفاده از سلاحی استثنایی آورده‌اند:‌ پهپادهای چوبی.

 

پیش از این نیز روس‌ها با استفاده از پهپادهای مشهوری چون شاهد ۱۳۶ و لنست خسارات زیادی به نیروهای اوکراینی وارد کرده‌اند تا حدی که بسیاری این پهپادها را از دیگر سلاح‌های روسیه در میدان نبرد موثرتر می‌دانند.

البته که پهپادهای چوبی قرار نیست همچون شاهد ۱۳۶ یا لنست به کار انهدام نیروهای دشمن مشغول شوند و در اصل برای ماموریتی متمایز ساخته می‌شوند.

این پهپادهای ساده و ارزان قرار است در تعداد بالا آسمان اوکراین را پر کنند و به این ترتیب طعمه‌ای برای رادار و موشک‌های ارزشمند سیستم‌های پدافندی اوکراین شوند.

حدود دو هفته پیش یکی از این پهپادها سالم به دست نیروهای اوکراینی افتاد و تصویرش مایه شگفتی شبکه‌های اجتماعی شد.

این پهپاد مجهز به تله‌متری کنترل از نسل دوم شبکه‌های تلفن همراه یا همان جی‌اس‌ام برای ارتباط با مرکز فرماندهی استفاده می‌کند و به این ترتیب برای هدایت متکی به شبکه‌های نسل دوم موبایل است.

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار