ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی در آیینی با حضور مسئولان، مردم، گروه های هنری و هنرمندان در جوار گلزار شهدای گمنام دهلران آغار بکار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 24 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ، فرماندار ویژه دهلران در این آیین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: ۱۰ گروه نمایشی از هشت استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

لطیف صادقی با اشاره به افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: جشنواره ملی تئاتر شرهانی در ۲ بخش شامل اجرای عمومی برای تماشای مردم و همچنین داوری انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه فعالیت های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، تاکید کرد: آثار برگزیده در این جشنواره به جشنواره های فجر، مریوان و لاهیجان معرفی می شوند.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هم با اشاره به راهیابی ۷۰ اثر به جشنواره گفت: از میان این آثار ۵۳ اثر بازبینی و ۱۰ اثر از هشت استان کشور به جشنواره راه یافت.

مهرداد رشیدزاده این جشنواره را نماد هنری استان ذکر کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران دائمی شده است.

وی یادآور شد: اختتامیه این جشنواره پنجم خردادماه در شهرستان مرزی دهلران برگزار می شود.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: میرطاهر مظلومی، نورشیر و خلیلی داوری ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی را برعهده دارند.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر شرهانی و غباروبی گلزار شهدای گمنام دهلران، غرس ۶ اصله نهال بمناسبت ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی و اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس بمناسبت آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه های این آیین است./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار