مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود : طرح گروه‌های همیار یکی از برنامه‌های بهزیستی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست بوده که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می‌توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 25 May 2023

حسین نورعلیوند افزود: ۶۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست در این استان با هدف توانمندسازی و حل مشکلات این افراد فعالیت اجتماعی و اقتصادی دارند.

وی بیان کرد: گروه های همیار با هدف ارتقا سطح توانمندی، حرفه آموزی و اشتغال، حل و رفع مشکلات مادی، استقلال مالی و خودباوری تشکیل و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست مددجوی زیر پوشش به عضویت این گروه ها در آمده اند.

وی ادامه داد: زنان و دختران مددجوی ساکن در مناطق روستایی و شهری استان که توانمندی شغلی خاصی داشته در این طرح پس از تشکیل گروه با دریافت کمک بلاعوض از بهزیستی بصورت گروهی اقدام به فعالیت شغلی می کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: همچنین مددجویانی که فاقد مهارت شغلی باشند، در صورتیکه علاقه مند به انجام فعالیت و عضویت در گروه های همیار باشند، از طریق معرفی به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای بصورت رایگان ابتدا آموزش های آماده سازی شغلی را کسب و برای تشکیل گروه و انجام فعالیت شغلی آماده می شوند.

نورعلیوند عمده فعالیت گروه‌های مختلف همیار زنان و دختران سرپرست خانوار جامعه هدف را در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی شامل قالی بافی، گلیم برجسته، آرایشگری، پوشاک، بسته بندی مواد غذایی، چرم دوزی، پرورش زنبوز، تولید لبنیات و نان محلی، تولید کالای خواب و فروشگاه لوازم خانگی عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه به منظور پایداری شغلی این افراد در کنار این گروه ها یک نفر به عنوان تسهیلگر بر روند فعالیت شغلی آنها به مدت سه سال نظارت دارد، گفت: هریک از اعضای گروه در صورت تمایل می تواند با اخذ مدرک فنی و حرفه ای و جواز کسب از طریق دریافت تسهیلات اشتغال ویژه جامعه هدف از گروه خارج و بصورت انفرادی کسب و کار خود را ادامه دهند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرانا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار