کارشناس مسئول حوزه آبزیان دامپزشکی استان ایلام؛
کارشناس مسئول حوزه آبزیان دامپزشکی استان ایلام بیان داشت :ظرفیت پرورش ماهی در پشت سد سیمره ایلام برای اشتغال ۱۰ هزار نفر فراهم است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 23 May 2023

 به گزار تابناک ایلام؛ سینا شیری افزود  : ۵ نقطه در استان ایلام شامل سیروان، کلم، دریاچه پشت سد سیمره بدره، میمه دهلران و سد دویرج برای پرورش ماهی وجود دارد.

وی اظهار کرد :  دامپزشکی استان ایلام در چند بخش مهم از جمله نظارت بهداشتی، پیشگیری از بیماری و درمان به مزرعه دارن بخش آبزیان استان کمک می‌کند.

شیری  مطرح کرد :  هم اکنون مجوز پرورش ۲ هزار تن ماهی در قفس صادر شده است.

وی ادامه داد : البته ظرفیت افزایش تولید ماهی در دریاچه ۴۰ کیلومتری سیمره تا ۱۰ هزار تن وجود دارد که می‌تواند منجر به اشتغال ۱۰ هزار نفر شود.

کارشناس مسئول حوزه آبزیان دامپزشکی استان ایلام با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس سد سیمره، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود بخش پرورش ماهی در سد سیمره می‌تواند منجر به درآمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در استان شود.

وی گفت: اشتغال و کسب درآمد در بخش پرورش ماهی به عنوان یکی از راهکارهای بومی برای توسعه استان شناخته می‌شود، اداره کل دامپزشکی استان آماده هرگونه همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود استان از جمله سد سیمره برای پرورش ماهی است.

شیری افزود: افرادی که در حوزه پرورش ماهی در قفس در سد سیمره فعالیت دارند، مشکلاتی بابت بازاریابی و فروش ماهی در استان دارند، در حال حاضر هم بیش از ۹۵ درصد تولیدات این بخش در خارج از استان به فروش می‌رسد.

وی گفت: ماهی تولید شده در قفس در سد سیمره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و همین قضیه باعث استقبال مردم از ماهی‌های تولید شده است.

کارشناس مسئول حوزه آبزیان دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: دامپزشکی استان در طول سال همواره بحث پایش مزارع پرورش ماهی را به منظور نظارت‌های بهداشتی انجام می‌دهد، خوشبختانه طی ۸ سال گذشته هیچ گونه خسارتی به مزارع پرورش ماهی استان به دلیل بیماری وارد نشده است.

شیری بیان کرد: اکثر خسارت‌های وارد شده به مزارع پرورش ماهی در استان به وسیله حوادث طبیعی نظیر سیلاب بوده که نیاز است مسئولان در زمینه پیشگیری از سیلاب با احداث سیلبند، مزارع پرورش ماهی را کمک کنند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار