رییس هیات مدیره زاگرس فولاد مهران گفت: پیشرفت فیزیکی نیروگاه برق مجتمع در حال احداث فولاد مهران به ۹۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ 23 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ رمضانعلی مجیری  اظهار داشت: عملیات اجرایی شرکت زاگرس فولاد مهران سال ۹۲ در منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران برای تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن فولاد در بخش ذوب و ۵۰۰ هزار تن ورق یک تا ۱۰ سانتیمتر آغاز شد.

وی افزود: این طرح طی سالیان گذشته با موانعی در زمینه ادامه روند کار مواجه بود اما با حمایت‌های دولت سیزدهم و با پیگیری‌های استاندار ایلام از سال ۱۴۰۱ شاهد تسریع در روند کار اجرایی آن هستیم و هم‌اکنون نیروگاه برق آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس هیات مدیره زاگرس فولاد مهران تاکید کرد: تسهیلات ارزی و ریالی این پروژه تامین و در بانک مرکزی مسدود است و در انتظار طی مراحل اداری واریز آن هستیم، ۹۰ درصد تسهیلات ارزی مورد موافقت قرار گرفته و ۱۰ درصد باقیمانده به مبلغ یک میلیون یورو تاکنون آزاد نشده است.

مجیری یادآور شد: نیروگاه برق این مجتمع برای تولید ۳۰ مگاوات برق از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تخصیص اعتبار تا سه ماه آینده در مدار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با وزارت نیرو برای فروش برق تولیدی نیروگاه گفت: هزینه تمام شده برای احداث نیروگاه را می توان ظرف مدت پنج سال با برق تولید شده مستهلک کرد.

رییس هیات مدیره زاگرس فولاد مهران میزان اشتغالزایی این پروژه را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری برای این مجتمع در نظر گرفته شده و تاکنون نیز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در این مجتمع هزینه شده است.

مجیری اظهار داشت: ۴۰ درصد ماشین آلات بخش فولاد مجتمع نیز خریداری شده و سوله های آن احداث شده است.

وی از برخی ناهماهنگی ها از سوی بانک عامل و دستگاه ها در آزاد نکردن ۱۰ درصد باقیمانده تسهیلات انتقاد کرد و گفت: ۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجتمع بزرگ صنعتی معطل مانده که می طلبد دستگاه ها برای تسریع در اجرای این پروژه که نقش بسزایی در توسعه منطقه و استان دارد، پای کار بیایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار