وزیر کشور گفت:باید پارکینگ ها در ایام اربعین حسینی سال جاری به صورت هوشمند باشد که زوار اربعین در برگشت بتوانند به راحتی خودروی خود را پیدا کرده و در این خصوص کمترین مشکل را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰ 23 May 2023

آبه گزارش تابناک ایلام؛ حمد وحیدی، شامگاه دوشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی در مهران، اظهار کرد: بخش مهمی از نگرانی ما در ایام اربعین حسینی تامین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری است که امسال تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه فرصت کمی تا ایام اربعین حسینی داریم باید از این فرصت کوتاه در راستای رفع نواقص و مشکلاتی که در سال گذشته احصا شده است بیشترین استفاده را داشته باشیم، افزود: یکی از مهم ترین نیازهای زوار اربعین حسینی که با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه می کنند، موضوع پارکینگ، ساماندهی پارکینگ ها و ردیف بندی و نظم خودوها، توجه به موضوع بیمه در پارکینگ ها و استقرار تجهیزات اطفای حریق و آتش نشانی است که باید در اربعین حسینی سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور ابراز کرد: باید پارکینگ ها در ایام اربعین حسینی سال جاری به صورت هوشمند باشد که زوار اربعین در برگشت بتوانند به راحتی خودروی خود را پیدا کرده و در این خصوص کمترین مشکل را داشته باشند.

وحیدی با تاکید بر آمادگی کامل مساجد و حسینیه ها در سطح استان به ویژه شهر مهران، یادآور شد: اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی همزمان با ایام اربعین حسینی در نقاط مختلف استان، حتما مد نظر قرار گیرد و یک برنامه اجرایی در این زمینه باید داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه روند اجرای طرح ها و برنامه ها بر اساس زمانبندی در استان کنترل شود، یادآور شد: امسال تعاملات و تفاهماتی با کشور عراق انجام شده است که امید است تردد راحت تری برای زوار اربعین حسینی انجام شود و همه کارهای نوآورانه و خلاقی برای بهبود و تسهیل در حرکت زوار مد نظر باشد.

وی بیان کرد: بهترین کار این است که بر اساس زمانبندی، یک ساماندهی برای حرکت زوار به سمت مرزها از داخل هر استان انجام شود و زمان بندی خروج از مرز به آنها اعلام شود و بر اساس همان زمانبندی از مرز خارج شوند و تلاش بر این است که برای امسال این طرح ساماندهی بر اساس زمانبندی اجرا شود.

وحیدی با بیان اینکه بخش اصلی اربعین بر عهده مردم است، ابراز کرد: مواکب بر عهده خود مردم است و بنا نیست که کارهایی که بر عهده مردم است دولت در آن دخالت کند، بلکه دولت تسهیل گر و فراهم کننده زیرساخت ها است.

حسن بهرام نیا نیز در این نشست اظهار کرد: اربعین با تمام سختی هایی که داشت یا کمترین مشکلات در استان ایلام در سال گذشته یا همدلی مردم و مسئولان استان ایلام برگزار شد.

حسن بهرام نیا با اشاره به سفر وزیر کشور یه استان ایلام، یادآور شد: امروز از صبح با حضور وزیر کشور از طرح های مختلف استان در مهران و استان در راستای توسعه زیرساخت ها بازدید و کلنگ زنی طرح ۱۰۸۸ واحدی نهضت ملی مسکن و کلنگ زنی گدارخوش به یمن حضور وزیر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه ها در ایام اربعین حسینی سال گذشته و ایام نوروز سال جاری در راستای معرفی استان به کشور، گفت: بیشترین سفر در ایام نوروز به استان ایلام صورت گرفته است و همه ویژگی هایی که موجب تعالی استان ایلام می شود به دست اصحاب قلم و رسانه اطلاع رسانی شده است که جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام بیان کرد: با تاکیدات وزیر کشور پروژه های اربعین که از پیشرفت خوبی برخوردار و نیمه تکمیل است به صورت ویژه برای اتمام و به بهره‌برداری رسیدن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بهرام نیا با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه استان در اربعین امسال مسیر ایلام به مهران به صورت چهارخطه خواهد بود، افزود:

برچسب ها: وزیر کشور ، اربعین 1402
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار