وزیر کشور خبر داد؛
وزیر کشور از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵ 23 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد وحیدی دوشنبه شب در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازمندی های پایانه مرزی مهران افزایش تعداد گیت های خروجی پایانه با توجه به حجم زیاد زائران اربعین است.

وی هدف از بازدید پایانه مرزی مهران را بررسی نیازمندی های استان ایلام در مرز مهران برشمرد و افزود: با طرف عراقی توافقاتی در خصوص افزایش گیت‌های خروجی در سمت مرز عراق انجام شده است.

وزیر کشور افزایش گیت های خروجی مرز مهران در سمت عراق را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: تردد در سمت مرز ایران بدون مشکل انجام می شود، اما برای سهولت در تردد زائران باید از طرف عراق هم گیت های خروجی بیشتری باز شود.

وحیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه حساسیت ها در مرز بالاست، باید با همکاری عراق شرایط سهولت و تسریع در خروج زائران از مرز سرعت یابد.

وی با بیان اینکه امسال نیز اربعین در ماه گرم سال است، گفت: توسعه و افزایش زیرساخت هایی چون سایبان، مه پاش، آبسردکن و دیگر وسایل خنک کننده در دست اقدام و پیگیری است.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان استان برای آماده سازی زیرساخت های مواصلاتی و جاده ای اربعین، روند احداث ۲ دهنه تونل، ساخت پل و اصلاح نقاط حادثه خیز را مطلوب ارزیابی کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار