وزیر کشور؛
استاندار ایلام گفت: برنامه دولت شروع پروژه های جدید نیست، تاکید کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام به جای شروع طرح های جدید در دستور کار و اولویت دولت است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 22 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد وحیدی  در مراسم کلنگ زنی سد گدارخوش در روستای بانویزه اظهار کرد: ۱.۴ دهم میلیارد مکعب آب در پشت این سد ذخیره می شود که تنها ۰.۴ دهم میلیارد متر مکعب معادل ۴۰۰ میلیون متر مکعب از آن مورد استفاده قرار می گیرد و یک میلیارد متر مکعب آن برای سایر امور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: این سد می تواند زمینه اشتغال زایی افراد جویای شغل در منطقه را فراهم کند و بنابر اهمیت طرح، دولت اجازه کلنگ زنی و احداث آن را صادر کرد.

وی با بیان اینکه برنامه دولت شروع پروژه های جدید نیست، تاکید کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام به جای شروع طرح های جدید در دستور کار و اولویت دولت است.

وی ضمن تقدیر از وحدت، همدلی و همراهی مسئولان‌ و مدیران استان ایلام برای پیشبرد اهداف و برنامه های دولت و نظام در استان، یادآور شد: استان ایلام مفتخر به میزبانی انبوه و خیل عظیم زائران اربعین است که افتخار ارزنده الهی بیانگر ایمان قوی آنها به ارزش های دینی است.

وحیدی تاکید کرد: استان ایلام دارای ذهن های خلاق و ایده پردازی است که با استفاده از این نخبگان خلاق زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم می شود.

وی در خصوص قابلیت ها و ظرفیت های استان ایلام در بخش های مختلف هم گفت: مرز مهران یک امکان و فرصت بزرگ برای استان ایلام است که مراودات تجاری و اقتصادی در حوزه های مختلف را با کشور عراق و دیگر بازارهای بین المللی افزایش و گسترش دهد.

وزیر کشور یادآور شد: طبق بررسی ها و آمار استان ایلام ظرفیت تولید و پرورش چهار ملیون دام را دارد و باتوجه به مراتع و علفزارهای طبیعی امکان پرورش این میزان دام در استان ایلام میسر است.

وی افزود: به برکت اربعین و حضور زائران در استان و همچنین مرز مهران، راه های ترانزیتی و مواصلاتی استان در حال توسعه و گسترش بوده و این امر بیانگر حرکت رو به جلو استان در مسیر پیشرفت همه جانبه است.

وی به موضوع برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی اشاره و اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های استان ایلام در زمینه اشتغالزایی مبحث صنایع دستی و گردشگری است که سال گدشته نمایشگاه های مثمرثمری در عراق دایر شد.

وی با ایراز رضایت از فعالیت های مسئولان استان در این حوزه گفت: ایلام در بخش صنایع دستی، سوغات‌محلی و گردشگری در مقایسه با سال های گذشته از رشد قابل قبولی برخودار شده و جان تازه ای گرفته و منجر به اشتغال و درآمدزایی خانواده ها در این بخش شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در نوروز امسال استان ایلام رتبه اول مسافرت های نوروزی ایمن را کسب کرد، یادآور شد: ایلام در نوروز امسال به یکی از پرحجم ترین مقاصد گردشگری مسافران نوروزی تبدیل شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت پیگیر وعده ها و مصوبه‌ های استانی است، ادامه داد: دشمن با تبلیغات سیاه خود در صدد ناامید کردن مردم است اما با بهره برداری یا کلنگ زنی پروژه های بزرگ یکی پس از دیگری در استان های مختلف، دشمنان به اهداف شوم خود نرسیده اند. /م

برچسب ها: وزیر کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار