مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت: رهاسازی زنبور و مبارزه با کرم پیله خوار نخود در سطح ۱۶۰ هکتار از مزارع نخود این شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 23 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ جبار فتاحی با اعلام این اظهار داشت: در راستای توسعه کنترل بیولوژیک عوامل خسارت زا و به منظور کاهش خسارت کرم پیله خوار نخود به عنوان آفت مهم کشت اقتصادی نخود در استان، چند سالی است استفاده ز عوامل بیولوژیک طبیعی مانند زنبور براکون درکشور و از جمله در استان ایلام و شهرستان بدره مرسوم شده است.

وی افزود: در ادامه کار نظارت بر کنترل بیولوژیک کرم پیله خوار نخود، رهاسازی زنبور براکون در مزارع هدف نخود شهرستان بدره با حضور مهندس فتاحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره و کارشناسان حفظ نباتات و زراعت این مدیریت، در ساعات اولیه صبح با همراهی کشاورزان، در سطح مزارع هدف صورت پذیرفت.

مدیر جهادکشاورزی بدره گفت: پس از رهاسازی بسته های حاوی زنبور در چند مرحله،کار ارزیابی و برآورد کنترل کرم پیله خوار طی مدت رهاسازی ، صورت گرفت. شواهد نشان از اثر بخشی قابل توجه و بسیار مطلوب جمعیت آفت هدف را به دنبال داشت.

فتاحی بیان داشت: رهاسازی زنبور و مبارزه با کرم پیله خوار نخود در سطح ۱۶۰ هکتار از مزارع نخود این شهرستان انجام پذیرفته است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار