نماینده ولی فقیه در استان ایلام ؛
امام‌ جمعه ایلام با اشاره به ضرورت احداث موزه باستان شناسی مرکز استان، افزود: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی باید روند احداث این موزه که برای مرکز استان ضروری است را پیگیری کنند و نسبت به حمایت از اجرای طرح و پیگیری برای رفع موانع احتمالی آن قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 22 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار  در بازدید از موزه قلعه والی ایلام به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: برای اربعین امسال باید مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از هم اکنون یک مکان مناسب با جای پارک خودروها در محل تردد زائران برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان انتخاب کنند.

وی افزود: اربعین سال گذشته به عنوان اولین قدم نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برگزار شد که با وجود عدم فضای مناسب برای پارک خودروهای زائران به ویژه اتوبوس‌ها، اما این نمایشگاه با استقبال مطلوب زائران و فروش قابل قبول غرفه داران همراه شد.

امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: مسئولان این اداره‌کل باید از هم اکنون برای ظرفیت اربعین و حضور انبوه زائران در استان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار گردشگرپذیر استان برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و گردشگری سه شاخصه مهم و تاثیرگذار استان برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی افراد جویای شغل است و استان ایلام در این زمینه از غنا و پتانسیل بالایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: فرهنگ کار در استان ایلام باید مورد بازنگری قرار بگیرد و جوانان جویای کار به حوزه تولید، عرضه و بازاریابی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی ورود و از این طریق درآمدزایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: استان ایلام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات‌محلی نباید افراد بیکار داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت احداث موزه باستان شناسی مرکز استان، افزود:  مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی باید  روند احداث این موزه که برای مرکز استان ضروری است را پیگیری کنند و نسبت به حمایت از اجرای طرح و پیگیری برای رفع موانع احتمالی آن قول مساعد داد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فرهنگ سازی برای ترویج اشتغال در حوزه صنایع دستی در بین خانوادها، یادآور شد: اشتغال و درآمدزایی با صنایع دستی می تواند نقش مهمی در جلوگیری از بیکاری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد چرا که در خانواده ها، با محوریت صنایع دستی درآمدزایی می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار