امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام اظهار داشت : استان ایلام با توجه کوهستانی بودن منطقه نیاز به بالگرد برای مهار آتش در مواقع بحران دارد، مسوولان استان پیگیر باشند که برای اطفای حریق حتما یک بالگرد در استان مستقر شود که از سوختن جنگل های و مراتع استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 19 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار بیان داشت : با آمدن فصل خشک شدن مراتع همه ما مسوولیت داریم برای حفظ این نعمت خدادادی تلاش کنیم، از مسوولان درخواست می شود رزمایش مهار آتش سوزی مراتع در شهرستان های مختلف استان را اجرا کنند که در مواجه با آتش سوزی تجربه کافی به وجود بیاید، منابع طبیعی نیز تدیبر کند برا تنه های خشک درختان از سطح جنگل ها جمع آوری شود که تنه درختان خشک موجب آتش سوزی درختان سرسبز نشود.

وی گفت : سال هاست که مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت در کشور هشدار می دهند و افزایش نسل، جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده تاکید و آنرا یکی از مهم ترین فرائض مسوولان و آحاد مردم بر شمرده اند.

امام جمعه ایلام افزود :  رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان و دست اندرکاران این حسنه ماندگار تاکید دارند که در کنار تدابیر قانونی، به فرهنگ سازی در فضای عمومی جامعه و در نظام بهداشتی اهمیت دهند، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از کاهش جوانی جمعیت به عنوان یک خطر جدی یاد می کنند و باید همه مردم و مسوولان تلاش کنند که جمعیت کشور به سمت جوانی با فرزندآوی حرکت کند.

وی  با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ماه ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مطرح کرد :  حضرت معصومه(س) دختر شایسته ای است که در بین فرزندان امام موسی کاظم (ع) بعد از امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای به عنوان شایسته ترین امامزاده در کشور ما دارد، دختری عالمه، عاقله، بصیره و مجاهد است که پس از هجرت امام رضا(ع) به خراسان، برای یاری برادر گرامی شان با جمعی از صحابه و شیعیان به سمت ایران حرکت کردند.

امام جمعه ایلام ادامه داد :  حضور جمهوری اسلامی در آبراه های بین المللی و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی برای دشمن دردناک بود و دشمن تصور می کرد که با ناآرامی های که در کشور در سال گذشته به وجود آمد ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی مجبور به ترک کردن آب های بین المللی خواهد شد اما شکست شیطان بزرگ توسط قدرت دریایی جمهوری اسلامی در دنیا نمایان شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت : آمریکا تلاش کرد که این ناوگروه در هیچ جای دنیا نتواند پهلو بگیرد و فرانسوی ها هم خیلی تلاش کردند که از تجهیزات آن اطلاع پیدا کنند اما قدرت بازدارندگی این ناو گروه به آنها چنین اجازه ای نداد و مرعوب دستاوردهای انقلاب اسلامی شدند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار